Srbija

Isti fiksni, druga mreža od 2013.

Posle mogućnosti da prenesu broj mobilnog telefona, građani Srbije će tu opciju imati od 1. decembra 2012. i za brojeve u fiksnoj telefoniji, kažu u Ratel-u.

S obzirom na to da je i uvođenje promene mobilnog operatera kasnilo više meseci, realno je očekivati i da nova usluga ne bude dostupna pre 2013.

Republička agencija za elektronske komunikacije (Ratel) nedavno je usvojila pravilnik kojim se propisuju uslovi koje treba da ispune operatori i pretplatnici u tom postupku, izjavio je direktor Ratela Milan Janković.

Kako je Janković rekao, operatori koji za sada pružaju usluge fiksne telefonije, a to su pored Telekoma, Orion i Telenor, imaće dovoljno vremena da se pripreme za uvođenje ove usluge.

Janković je dodao da prenos broja neće biti moguć van geografskog pristupnog koda, tačnije korisnici neće moći da prenose broj van zone nekog pozivnog broja. Prema odredbama Pravilnika, podnošenjem zahteva korisnik se, između ostalog, obavezuje da će izmiriti sve obaveze prema prethodnom operatoru, za šta ima najmanje osam dana.

U suprotnom novi operator može da suspenduje pozive mesec danas, a potom i da isključi broj ukoliko nisu izmirena zaostala dugovanja.

Provera da li su ispunjeni uslovi za prenos broja ne može trajati duže od tri radna dana, a ukoliko je korisnik zahtevao i potpuno rasčlanjenje pristupa lokalnoj petlji, operatori su u obavezi da oba zahteva izvrše u roku od 30 dana.

Operatori moraju da obezbede prenos broja uz istovremeno pružanje usluga kada to zahtevaju nadležni državni organi, bolnice i druge ustanove, a prenos treba da bude izvršen u vreme najmanje poslovne aktivnosti pretplatnika.

Prenos broja može da se odbije, ukoliko je, između ostalog, zahtev podnelo neovlašćeno lice, ukoliko postoje neizmerena dugovanja pretplatnika, ukoliko je broj već u postupku prenosa ili je pretplatnik u novoj mreži manje od šest meseci.

U slučaju da zatraženi broj ne može da bude prenet, prvobitni operator će o razlozima obavestiti centralnu bazu, operatora primaoca broja i pretplatnika u roku od tri radna dana od dana prijema zahteva.

Matični operator broja ostaje zadužen za dodeljeni broj i kada se on prenese kod drugog, a za to plaća odgovarajuću naknadu koja je propisana opštim aktom Ratel.

Novi operator je dužan da matičnom operatoru plaća godišnju naknadu za svaki preneti broj, srazmerno broju dana u godini koliko se dugo preneti broj koristi.

Pretplatnik koji je zamenio operatora, ne može ponovo da traži prenos istog broja u periodu kraćem od šest meseci, a takođe ne može da zahteva prenošenje dodatnih usluga koje je imao kod prethodnog operatora.

Podrži Boom93

Boom93 je pokrenuo svoj shop - boom93shop, a kupovinom nekog od artikala podržavate rad naše redakcije. Svaki vaš doprinos, ma kako koliki bio, dragocen je. Jer pravo novinarstvo vredi.

Podrži Boom93
Avatar

Boom93 Redakcija

Svojim odgovornim i profesionalnim radom redakcija Boom93 poštuje novinarske i profesionalne kodekse dajući svoj doprinos ostvarivanju javnog interesa u oblasti informisanja putem istinitog, nepristrasnog, pravovremenog i potpunog informisanja građana o svim važnim pitanjima značajnim za javnost. Stečeni kredibilitet se zasniva na objektivnosti, nezavisnoj uređivačkoj politici, odbrani javnog interesa, poštovanju novinarskih kodeksa i poverenju građana koje se gradi više od 28 godina.

Dodaj komentar

Kliknite ovde da biste komentarisali

Vaš komentar

Send this to a friend