Srbija

Srpske putarine pravedne i najniže

U Srbiji se primenjuje najpravedniji sistem plaćanja putarine - direktnom naplatom po pređenom kilometru, a cene su najniže u regionu.

To je izjavio direktor sektora za putarinu u Javnom preduzeću "Putevi Srbije" Milenko Caković.

Vozači putničkih automobila plaćaju u Srbiji 0,03 evra po pređenom kilometru, Hrvatskoj 0,05, Italiji 0,05 evra, Španiji 0,085 i Francuskoj 0,095 evra, dok se u Sloveniji putarina za tu kategoriju vozila plaća posredstvom vinjeta – nalepnica kojima vozači dokazuju da su platili korišćenje puteva, rekao je Caković.

Putarina za 409 kilometara autoputa na relaciji Zagreb – Split je među najskupljim u Evropi i iznosi 21,5 evra, dok se u Srbiji za 450 kilometara do Niša do Subotice plaća 13,5 evra, ističu u Putevima Srbije.

Caković je kazao da se u Sloveniji za autobuse i šlepere direktno naplaćuje putarine po pređenom kilometru i da je skuplja nego u Srbiji.

U našoj zemlji autobusi plaćaju po pređenom kilometru 0,1 evra, a šleperi 0,19 evra, dok u Sloveniji vozači autobusa treba da izdvoje 0,20 i šlepera 0,287 evra.

Caković je objasnio da se u Evropi putarina naplaćuje na dva načina – direktnom naplatom sa otvorenim ili zatvorenim sistemom kao što je slučaj u Srbiji i putem vinjeta u pojedinim evropskim zemljama, na primer u Bugarskoj i Rumuniji.

U Bugarskoj i Rumuniji putarina se naplaćuje putem vinjeta i to za magistralne puteve, jer nemaju autoputeve, dok se kod nas prolazak magistralnim putevima ne naplaćuje.

Pojedine evropske zemlje koje koriste vinjete direktno naplaćuju putarinu za prelaz preko mostova i prolaz kroz tunele i imaju veoma visoke cene, dok Srbija ne primenjuje takav vid naplate, kažu u "Putevima Srbije.

Otvoreni sistem naplate putarine se primenjuje na deonicama na kojima se saobraćaj u odredjenom delu odvija u saobraćajnoj traci na kojoj smerovi nisu fizički razdvojeni, pa je moguće okretanje, ulazak ili izlazak na pojedinim delovima autoputa i putarina se naplaćuje za korišćenje cele deonice bez obzira na mesto ulaska ili izlaska, na primer na autoputu Niš – Leskovac.

Takav sistem se koristi i u drugim zemljama, kao što su Španija, Makedonija, Hrvatska i Grčka.

Caković je kazao da bi naplata putarine putem vinjeta sa trenutnim stepenom izgrađenosti autoputeva u Srbiji dovela u neravnopravan položaj žitelje koji povremeno koriste autoputeve, a kojih nije malo, jer bi plaćali nerealno visoku cenu u odnosu na one što koriste autoput svakodnevno i kojima bi se to isplatilo.

Na primer, u Sloveniji se za korišćenje autoputa u periodu od sedam dana za vinjetu plaća 15 evra, mesec dana 30 evra i godinu dana 95 evra.

Direktor sektora za naplatu putarine u "Putevima Srbije" je istakao da je cena putarine poslenji put promenjena 2008, a da je od tada zabeležen rast cena na malo veći od 10 odsto, kao i da je u februaru 2009. izjednačena cena putarine za domaća i strana vozila tako što je strancima putarina snižena u proseku za 40 odsto.

Time je smanjen i godišnji prihod od naplate putarine za 3,4 milijarde dinara, istakao je Caković podsetivši da su "Putevi Srbije" poslednji put podneli vladi zvaničan zahtev za povećanje putarine 17. maja minule godine.

Podrži Boom93

Boom93 je pokrenuo svoj shop - boom93shop, a kupovinom nekog od artikala podržavate rad naše redakcije. Svaki vaš doprinos, ma kako koliki bio, dragocen je. Jer pravo novinarstvo vredi.

Podrži Boom93
Avatar

Boom93 Redakcija

Svojim odgovornim i profesionalnim radom redakcija Boom93 poštuje novinarske i profesionalne kodekse dajući svoj doprinos ostvarivanju javnog interesa u oblasti informisanja putem istinitog, nepristrasnog, pravovremenog i potpunog informisanja građana o svim važnim pitanjima značajnim za javnost. Stečeni kredibilitet se zasniva na objektivnosti, nezavisnoj uređivačkoj politici, odbrani javnog interesa, poštovanju novinarskih kodeksa i poverenju građana koje se gradi više od 28 godina.

Dodaj komentar

Kliknite ovde da biste komentarisali

Vaš komentar

Send this to a friend