“Rezultati su svedeni i poprilično smo zadovoljni. Sama akcija je prošla sjajno, kako teorijski, tako i praktični deo. Deca su jako dobro i pažljivo ispratila predavanje, uz aktivno učestvovanje. Iskustveno smo postigli onaj efekat koji smo i želeli, a to je uticaj na smanjenje rizika od stradanja sadašnjih, kao i budućih vozača dvotočkaša. Ukazali smo da je rizik stradanja vozača motocikla skoro duplo veći u odnosu na vozače putničkih automobila”, istakao je dr Vladimir Jevtić, predsednik Asocijacije za bezbednost motociklista u Fm Supermarketu.
Jako je važno da mladima, stručno rečeno, onima koji ulaze u sistem, se ukaže na sve načine bezbednog učestvovanja u saobraćaju, bezbednu upotrebu motocikla, s obzirom da su, kako kaže dr Vladimir Jevtić, pešaci i motociklisti najugroženije kategorije i čine 45% svih poginulih u svetu.
“Motociklisti nisu marginalizovane grupe, od 2006. do danas poginulo je 1000 vozača motocikala i mopeda u Srbiji. Ispod te kacige su sada mladi ljudi. Vozači sportskih motocikala su najveći problem, a najveću odgovornost pripisujemo upravo nama, stručnjacima” , ističe predsednik Asocijacije za bezbednost motociklista.
Sistem edukacije i obuke još uvek nije doveden na nivo da se za nekoga može reći da je bezbedan učesnik u saobraćaju, a da ima 25 godina i da vozi motocikl od 200 konjskih snaga. Zaključak stoji da u budućnosti moramo raditi puno na edukaciji i obuci.
Miladin Drljić, profesionalni instruktor vožnje motocikla od 2011-te godine, inače vozač dvotočkaša od osamdesetih godina, bio je zadužen za praktični deo akcije, koji je demonstriran na poligonu Politehničke škole.
“Mlade smo upoznali sa bezbednim načinom upravljanja motociklom. Spomenuli smo stilove koji trenutno postoje a vezani su za vožnju motocikla. Kod nas je najzastupljeniji tzv.slobodni stil upravljanja motociklom, konkretno svako se snalazi sam, bez obuke i ikakvog znanja”, ističe Miladin Drljić, profesionalni instruktor vožnje Asocijacije za bezbednost motociklista.
Na poligonu je sadašnjim i budućim vozačima dvotočkaša pokazano kako se najpre prilazi motociklu, a zatim i priprema motocikla za upotrebu. Problem je uočen i ovaj trening, trening bezbedne vožnje zapravo ima za cilj da svima pokaže bezbedan način upotrebe, tj. kako da prežive dok upravljaju motociklom.
Podrži Boom93
Boom93 je pokrenuo svoj shop - boom93shop, a kupovinom nekog od artikala podržavate rad naše redakcije. Svaki vaš doprinos, ma kako koliki bio, dragocen je. Jer pravo novinarstvo vredi.
Podrži Boom93
Dodaj komentar