Društvo

Građane najviše muče loši putevi, kišna kanalizacija, ulična rasveta …

Foto: Boom93/M. Veljković

Foto: Boom93/M. Veljković

U anketi je učestovalo 189  građana od kojih se 11 javilo iz naselja u okolini Požarevca.

Na pitanje da li postoji problem sa infrastrukturom, 182 odgovorilo je potvrdno.

Loše puteve, kao najveći problem u gradu, označilo je većina anketiranih, a 91 odgovor bio je da postoje problemi sa kišnom i 42 građana navodi problem sa fekalnom kanalizacijom. Problem ulične rasvete navodi 59 građana, dok je 31 odgovor bio da ima problema sa vodovodom.

Anketirani su bili u mogućnosti i sami da navedu sa kakvim se infrastrukturnim problemima susreću. Nekoliko puta je naveden problem nedostatka biciklističkih staza u gradu, kao i sporo širenje toplifikacione mreže.

Čitalac portala Boom93 posebno je naglasio da lokalna samouprava treba da obezbediti semafore na pojedinim kritičnim raskrsnicama, navodeći primer za raskrsnicu Nemanjina – Takovska – Dunavska – Jug Bogdanova.

Većina anketiranih smatra da Gradska uprava treba da poveća ulaganje u infrastrukturu i šta predlažu.

Prenosimo Vam najzanimljivije:

„ Rešiti imovinske odnose na parcelama na kojima je izgrađeno naselje; Projektovati i izgraditi prostor sa parking mestima i sadržajima za decu; Pre toga sinhrono uraditi zamenu kompletne instalacije (vodovod, kanalizacija, toplifikacija i sl.). Hvala na pitanju!“

„Asfaltiranje kompletne mreže ulica i uličica u naselju Busije. Asfalt je star 35 god i samo je krpljen kako je neko nešto radio na njemu. Treba proći trasom gradskog autobusa i videti.“

„Da počnu da sprovode projekte i troše taj bogati budžet na pravi način.”

“Ispoštovati pisane i dostavljene zahteve građana ( dostavljen zahtev za dodelu naziva ulice i asfaltiranje bočnih ulica uz Dunavsku ulicu) i zaposliti nekoga ko će da šeta gradom i okolnim naseljima i prikuplja potrebne informacije lično i od građana u cilju rešavanja problema.”

“Kvalitetniji radovi i bolji izbor izvodjača radova. Stalno se ulice kopaju i nesto se radi, radovi predugo traju, a lošeg su kvaliteta, ulice propadaju, rasveta ne radi, a podrumi su puni vode u kišnom periodu”

Foto: Boom93/M. Veljković

“Ozbiljna analiza problema na terenu i kvalitetno izvodjenje radova, kako bi opredeljena sredstva za infrastrukturu bila bolje iskorisćena, bez upornog vracanja na iste ulice.”

“Prilikom rekonstrukcija ulice treba da se rade tuneli koji će u budućnosti moci da prihvataju sve promene instalacija da se ne bi više kopale ulice posle toga. To se već stotinama godina radi u normalnim državama”

“Raditi planski i kvalitetno, što podrazumeva izradu dugogodišnjeg plana i držati se toga. Kvalitetno u smislu ne fušerisati sa materijalom. Naravno mito i korupcija da se svede na minimum, jer je nemoguće u Srbiji raditi bez toga. “Majstori” koji uvode kablovsku televiziju po gradu mogli bi da vrate ulice u neko normalno stanje, a ne da zatrpaju tucanikom koji se rasprši posle prelaska dva vozila. Polomismo i noge i automobile. Plan i izrada po planu je izum još od praistorije. Da li smo mi toliko zaostali? Glupi? Neradni? Ili smo samo jednostavno pokvareni i bahati?”

“Bolja saradnja i uvažavanje zahteva mesnih zajednica, procenat izvršenja radova dok su postojala neka opredeljena sredstva MZ iznosio je 100%, proverite ali to je tada funkcionisao, tako da je svaka MZ u gradu u toku godine na svojoj teritoriji radila od 4 do 7 ulica (asfalt, kanalizacija, trotoari…) tako da je grad bio bogatiji za 50 ili 60 ulica, a kolika je sada realizacija!”

“Radite kao opština Veliko Gradište,pitajte njih za savet i biće sve u redu.Njihovi putevi su svi novi.”

Koja su obećanja lokalne vlasti?

Saša Pavlović, gradonačelnik Požarevca je u svom ekspozeu naglasio da je prioritet njegovog tima izgradnja I rekonstrukcija komunalne infrastrukture.

“Postavljeni su jasni ciljevi da se najpre urede glavni ulazni pravci u grad, kako bi se stvorili uslovi da se urede glavne gradske saobraćajnice i centar grada, i da se uporedo uređuju i sve ostale ulice za koje se ukaže potreba.Glavni princip je bio i ostaće da se prilikom rekonstrukcije ulice zameni i sva podzemna infrastruktura tamo gde je to neophodno i da se tek nakon svih tih radova ulica asfaltira i konačno uredi” naglasio je Pavlović.

Foto: Boom93/MMV

On je dodao da je lokalna samouprava započela izradu projektne dokumentacije za četiri ključna problema koje grad ima: vodosnabdevanje, grejanje, deponovanja smeća i prečišćavanje otpadnih voda.

Nedostatak stručnih službi

Arhitekta i bivši direktor “Direkcije za izgradnju”, Saša Isaković smatra da treba hitno poraditi na tome da se svi izlazni putevi iz grada, kao što je put ka Brežanu i Dragovcu, rekonstruišu.

“ To treba potpuno rekonstruisati, privesti nameni i proširiti koliko je moguće. Put ka Velikom Gradištu, pored novog groblja je isto u lošem stanju. Put prema Petrovcu, urađen je put pored Čačalice do Cane Babović, a gore se godinama se nije rekonstruisalo. To su ti pravci koji idu prema budućoj saobraćajnici. To treba pod hitno rekonstruisati. Postoje i neke ulice po gradu koje su za rekonstrukciju.”

Isaković kao jedan od bitnih projekata koji godinama čeka idejno rešenje navodi i zatvaranje Tabačke čaršije, njeno zatvaranje i izgradnju pešačke zone. To inicira i rešenje saobraćaja.

“Ako se zatvori Tabačka čaršija, u direkciji je rađena studija saobraćaja koja je predvidela da se ulice  15. oktobar i Drinska rekonstruišu i prošire, te bude dvosmerna da bi se saobraćaj odvijao u oba pravca.”

Takođe je naveo rekonstrukciju gradskog parka. Ukoliko bi se proširila ulica 15. oktobra za dvosmerni saobraćaj, potrebno je rekonstruisati park.

Foto: Boom93/M. Veljković

To je nešto urgentno što treba da se radi, ali mislim da je naveći problem što ne postoji kooordinator celog tog programa.  Znači ne može da bude gradonačelnik koordinator, niti njegov zamenik, nego mora da bude stručno lice”, ocenjuje Isaković.

Problem koji godinama traje je nedostatak fabrike vode i postrojenja za prečišćavanje vode

“Pošto grad ima novca, znači nije problem u sredstvima, obično se dosta vraća, oko 2 miliona dinara neostvarenih sredstava. Najveći problem je što nema projektne dokumentacije, ne može da se radi bez toga.  Mora da se formira neka firma koja bi se bavila isključivo infrastrukturom. Ovako, niko se time ne bavi.” naglasio je Saša Isaković.