Društvo

Krenule prve pripremne radnje za izgradnju brze saobraćajnice?

Foto: Pixabay/Ilustracija

Foto: Pixabay/Ilustracija

Delegaciju kineske kompanije “Shandong hi-speed group”, koja izvodi radove, predvodio je Zhang Jianchaom, dok je delegaciju gradske uprave predvodio Saša Pavlović, gradonačelnik Požarevca.

Na sastanku se razgovaralo oko daljih koraka realizacije projekta brze saobraćajnice petlja Požarevac – Požarevac – Golubac.

Foto: facebook.com/sasa.pavlovic.pozarevac

Kuda će proći trasa brze saobraćajnice?

Nova saobraćajnica počinje od isključenja sa autoputa kod požarevačke petlje i uglavnom prati postojeću trasu takozvanog „beogradskog puta“ i obilaznice za Veliko Gradište, a nakon prelaska Mlave samo u nekim delovima prati sadašnju saobraćajnicu, obilazeći sela na teritoriji Požarevca, Velikog Gradišta i Golupca. Postojeći put bi trebalo da bude zadržan za odvijanje sabraćaja u samim naseljima.

Širina jedne vozne trake bi trebalo da bude 3,50 metra, a zbog konfiguracije terena i ukrštanja sa vodotokovima planirana je izgradnja većeg broja različitih objekata, kao što su mostovi, nadvožnjaci, podvožnjaci i propusti.

U koridoru novog državnog puta Prve-be (IB) kategorije moguće je formiranje odmorišta sa prostorom za parkiranje, benzinskim pumpama, javnim govornicama i po potrebi restoranima i prodavnicama. Obostrano, na 66 kilometru saobraćajnice planom je predviđeno formiranje odmorišta .

Biće dozvoljeno zadržavanje postojećih stanica za snabdevanje gorivom, pri čemu će svi elementi uređenja lokacija i njihove rekonstrukcije biti definisani izradom urbanističkog projekta.

U pitanju su stanice na 6.kilometru sa desne strane kod Male Krsne, na 6.kilometru sa leve strane kod Male Krsne, na 10.kilometru sa desne strane kod Dragovca. Takođe, pumpa na izlazu iz Požarevca sa desne strane u smeru ka Beogradu, na izlazu iz sadašnjeobilaznice se zadržava u funkciji.

Prostornim planom je utvrđen položaj ukupno 24 raskrsnica i petlji, kao i 22 podvožnjaka i nadvožnjaka na budućoj trasi.

Vrednost radova iznosi 337 miliona evra, a svi radovi treba da budu završeni do novembra 2024 godine.