Društvo
Šta da rade putnici kada ostanu bez kofera na Aerodromu Beograd i koja su njihova prava
ilustracija/pixabay
Sve češće putnici koji koriste avionski saobraćaj na destinaciju stižu bez prtljaga. To se dogodilo i sagovornici N1 koja je imala direktan let Air Srbijom iz Beograda za Milano. Iz kompanije joj se najpre na telefon niko danima nije javljao, da bi je onda uveravali da će joj prtljag biti nađen, ne navodeći kada. A to se dogodilo tek pošto se uveliko vratila s puta. Kakva su prava putnika koji ostanu bez kofera?
Pakovanje pred put, kupaći, majice, pantalone, haljine, sve je tu. Međutim, po sletanju na destinaciju umesto kofera na traci sve češće stigne razočaranje.
Zbog novonastale sitacije na baogradskom aerodromu kao i na svim evropskim aerodromima velika je lutrija da li ćete svoj prtljag i pronaći kada sletite u određenu zemlju.
Sagovornica N1 je tako direktnim letom Er Srbije stigla iz Beograda u Milano. Njen kofer niti je stigao u Italiju, niti ga je bilo u Srbiji.
„Kada sam došla u Beograd otišla sam na aerodrom, ljudi koji rade u tom izgubljeno-nađeno sektoru su bili jako ljubazni i čak su me odveli tamo gde stoje ti koferi. Međutim, moj nije bio među njima. Ja sam za to vreme tagovala ‘Er Srbiju’, pisala im 300 storija, pisala im na Fejsbuku, sve moguće varijante, niko nije odgovarao. Na kraju sam dodala CEO na Linkdinu i na kraju mi je on odgovorio“, kaže Anđela.
Na sajtu aerodroma „Nikola Tesla“ piše da službe zadužene za neprispeli prtljag rade non-stop, kao i da može da se desi da putnike ostave bez odgovora neko vreme. Međutim, Zakon o zaštiti potrošača je jasan.
„Rok za odgovor na reklamaciju je osam dana. Dakle, ako se ne odgovori na reklamaciju u zakonskom roku postoji prekršajna odgovornost za trgovca, odnosno pružaoca usluge“, objašnjava Miladin Alfirović, iz Nacionalne organizacije potrošača Srbije.
Putnik koji ostane bez kofera, osim da mu se isti vrati, ima pravo da od aviokompanije traži i povraćaj novca koji je potrošio za stvari koje su mu bile neophodne.
„Oni su mi rekli da ako im pošaljem sve račune za ono što je kupljeno da ću dobiti neku odštetu“, kazala je Anđela.
Na sajtu Er Srbije nije jasno naznačeno koliku štetu će pokriti, ali uveravaju da će sigurno refundirati pastu za zube i šampon. Propisi su, ipak, precizniji.
„Prema Međunarodnim konvencijama kojima se reguliše pravo putnika u vazdušnom saobraćaju, dakle taj iznos do kog se maksimalno može potraživati naknada štete iznosi 1.300 evra“, dodaje Miladin Alfirović.