Društvo

Šta očekuje đake ukoliko izaberu novu nastavnu aktivnost u školi

Foto: Boom93/M. Veljković

Foto: Boom93/M. Veljković

Eleonora Vlahović iz Zavoda za unapređivanje obrazovanja i vaspitanje objasnila je šta predviđa nova nastavna aktivnost koja se uvodi u škole i rešila sve dileme koje su zbunjivale roditelje.  

Vlahović ističe da je koncep slobodnih nastavnih aktivnosti takav, da se jedan program priprema za peti i šesti razred, a drugi je predviđen za sedmi i osmi, ali učenik ga bira samo jedanput tokom ciklusa.

„Koncept je takav da se u toku četiri razreda učenik upozna sa različitim aktivnostima, da isproba sebe i da se profesionalno dalje razvija. Tako da je i ovu nastavnu aktivnost moguće birati samo u jednom razredu od ta četiri“, objasnila je Vlahović u emisiji „Dan uživo“.

O samoj oranizaciji brine, kako je navela, Ministarstvo prosvete, ali suština je da je učenici sami biraju i da ne predstavlja opterećenje za njih.

„Suština je da učenici sami biraju, da je bez predavanja, opisno ocenjivanje i ne utiče na školski uspeh. Znači učenici treba da budu relaksirani na tim časovima i da imaju priliku da uče kroz neke aktivnosti – da pogledaju deo nekog filma i da prodiskutuju o tome, da zauzmu neka stanovišta i da brane neke stavove“, rekla je sagovornica N1.

Prema njenim rečima sam program ima četiri tematske celine – prva je posvećena životnim vrednostima, druga su ljudske vrline, treća su socijalne veštine, četvrta je dobročinstvo.

Takođe, kako je istakla, predloženo je da predavači budu psiholozi i pedagozi, ali će o tome Ministarstvo prosvete da donese konačnu odluku.

„Suština jeste da škola mora da se vrati svojoj vaspitnoj ulozi, čini mi se da se malo izgubilo toga. Mnogo se fokusirano bavimo srpskim, matematikom, završnim ispitom – što je važno, ali važno je da se postane dobar čovek“, zaključila je Vlahović.