Društvo

Parizer, pojeftinjenja, 20.000: Znak ekonomskog napretka ili kampanja?

FOTO: Printscreen/RTS

FOTO: Printscreen/RTS

Nikad veći minimalac, prevremno rastu i penzije, kreće i akcija bolje cene &#8211; cene za narod, opet nas čekaju i mere jednokratne pomoći &#8211; 20.000 dinara za penzionere i 10.000 za decu mlađu od 16 godina. Jesu li ove mere pokazatelj realnog ekonomskog stanja, ili vesnici još jedne izborne kampanje? Struka smatra da država viška para nema, pa kažu &#8222;šta ne platimo na mostu, platićemo na ćupriji&#8220;, <a href="https://n1info.rs/vesti/parizer-pojeftinjenja-20-000-znak-ekonomskog-napretka-ili-kampanja/" target="_blank" rel="noopener">piše N1.</a>

„Mogu li da zamolim Bojane da mi donesete korpu moju, što sam spremio? Stavite ovde“, počeo je predsednik Aleksandar Vučić najavu pojeftinjenja u obraćanju javnosti.

A u korpi špagete, jogurt, šampon za bebe i još 16 proizvoda koji će biti jeftiniji od sledeće srede. Među njima i onaj o kom se najviše priča.

„Šta sam ja hteo, a da, za parizer da se uhvatim“, reče Vučić.

Glavni urednik NIN-a Milan Ćulibrk pitao je nakon toga – „da li u Vladi, u Skupštini, u izvršnim organima vlasti za doručak jedu taj parizer, samo me to zanima“.

U korpi je bilo i obećanje o 20 hiljada za svakog penzionera.

„Mi smo u kampanji, to je definitivno. Popodnevno obraćanje penzionerima, sa obećanjem novog davanja jeste praktično nastavak kupovine glasova“, komentariše programski direktor Crte Raša Nedeljkov.

Struka kaže – ništa novo – opet populističke mere.

„To vam je kao da imate vatrogasca kojem ste dali aparat za gasenje požaea, a on u ruci iza drži kanticu benzina. I onda malo gasi požar, malo sipa benzin dok ne gledamo i onda opet gasi požar i kaže vidite kako sam se oznojio dok sam gasio požar“, smatra novinar Milovan Brkić.

Zas bolji život, smatraju, potrebne su ozbiljnije, dalekosežnije i teže mere, a ne kratkoročna rešenje koja „odu niz vodu“ kako izbori prođu.

„Ako vi kontrolišete sve, onda biste mogli da sprovedete sve te mere boljeg standarda života: boljih puteva, zdravstva, škole, čistoće vazduha, zemlje, vode, što građani Srbije očekuju od svoje vlasti. Ali vi se odlučujete da vodite jednu demagogiju 10 godina… Da nam prodajete priču da je neki toksični parizer koji će biti 15 dinara jeftiniji uspeh u našem životu“, govori Naim Leo Beširi iz Instituta za evropske poslove.

Kažu i da mesta preteranom optimizmu nema.

„Deset, 20, 30 hiljada, 100 evra – nemojte se radovati. Sve to što ste dobili pružajući levu ruku, daćete u prodavnici desnom“, govori Brkić.

Ali u sredu – ipak parizer.

„Dovešću Malog i Momirovića i da napravimo ono, znate kako smo kao klinci pravili. Uzmete četvrt hleba, presečete na dva dele, uzećemo i malo majoneza, stavimo parizer i to će da nam bude doručak“, obećava Vučić.

A od srede u prodavnicama počinje i akcija BOLJA CENA – CENA ZA NAROD.