Društvo

Partije pred izbore nedovoljno pažnje posvetile mladima, pokazuje KOMS presek

FOTO: Ilistracija/Pixabay

FOTO: Ilistracija/Pixabay

Krovna organizacija mladih Srbije – KOMS je danas, u sredu 13. decembra, u Medija centru u Beogradu, održala konferenciju za medije na kojoj je predstavila Predizborni presek Monitoringa izborne kampanje.

Kao i tokom prethodnih izbornih kampanja, Krovna organizacija mladih Srbije pažljivo prati i analizira nastupe i poruke političkih aktera tokom aktuelnog izbornog ciklusa, s ciljem utvrđivanja koliko, kada i na koji način se obraćaju mladima. 

Posle četiri izveštajna perioda praćenja, predizborni presek otkriva da su sve pregledane liste u vremenskom periodu od 1. novembra do 8. decembra obraćale pažnju na mlade svega 89 puta.

Rezime rezultata u vezi sa obraćanjem mladima

Najzastupljenija interakcija sa mladima tokom ovog razdoblja bila je zabeležena kod koalicije oko Srpske napredne stranke, sa 34 obraćanja. Zatim sledi koalicija Srbija protiv nasilja sa 22 obraćanja, dok je Nacionalno okupljanje ostvarilo 10 obraćanja mladima.

Teme koje su bile obrađivane su one koje se tiču ekonomskog položaja, kao i stambene politike, navode iz KOMS-a i dodaju kako je učestalost obraćanja ka mladima na zabrinjavajuće niskom nivou.

Liste koje se od 1. novembra do 8. decembra nijednom nisu obratile mladima su liste Srpske radikalne stranke, Mi – glas naroda i Mora drugačije.

Rezime rezultata u vezi sa brojem mladih kandidata/kinja

Ukupan broj mladih kandidata iznosi 340 od ukupno 2.817 kandidata i kandidatkinja, što čini svega 12 odsto. Prema oceni KOMS-a, ovaj procenat predstavlja nastavak opadanja broja mladih na izbornim listama. Podseća se da je na prethodnim izborima procenat zastupljenosti mladih iznosio 14 odsto, dok je 2020. godine taj procenat bio 17 odsto.

Najveći broj mladih kandidata ima izborna lista Čedomir Jovanović – Mora drugačije (39), Nacionalno okupljanje – Dveri i Zavetnici (38), Savez vojvođanskih Mađara (37) i Narodna stranka (32).

Jedina lista koja nema mlade kandidate je “Politička borba se nastavlja – Šaip Kamberi“.

Iz KOMS-a dodaju i da je primetno da liste koje najviše pričaju o mladima, najmanje mladih kandiduju što je još jedan pokazatelj da se o mladima govori paušalno.

Sumirani rezultati u vezi sa oglašavanjem na društvenim mrežama

Procena na osnovu pregleda podataka iz “Meta biblioteke oglasa” je da je na platformama Facebook i Instagram kroz reklame “o društvenim i političkim temama” na mlade potrošeno ukupno 21.710 evra na sponzorisane objave tokom ove kampanje.

Najviše je potrošila SNS sa 15.040 EUR sa dve stranice (Aleksandar Vučić i Srpska napredna stranka). Sledi izborna lista Narodna stranka – Siguran izbor. Ozbiljni ljudi sa 2.020 EUR (sa stranice Narodna stranka).