Društvo

Una Senić o kampanji „1236 dana“: Agonija žrtava se produžava, potrebna je podrška sistema

FOTO: Screenshot/Instagram/123.6 dana

FOTO: Screenshot/Instagram/123.6 dana

"Kampanja "1236 dana" govori o tome da se agonija žrtava produžava, a zaista se ne radi ništa da se zločinac stavi pred presudu - važno je da se ovakvim činovima stane na put i da devojke budu konačno hrabre, znajući da imaju podršku sistema i kada istupe sa svojim iskustvima", kazala je za N1 TV voditeljka Una Senić, koja je i učestvovala u kampanji.

„Prvi korak je da imamo podršku javnosti, ali bih onda volela da se ide i korak dalje, da mi znamo da imamo i sistemsku podršku, i da će nešto zaista da se promeni“, rekla je naša sagovornica.

Kako je N1 pisao, na društvenim mrežama objavljen je video koji prikazuje surovu stvarnost i zastrašujuća pitanja koja je tokom svakog ročišta na suđenju Miroslavu Aleksiću žrtvama postavljao njegov advokat. Profesori, pevači, glumci, sportisti, influenseri i mnoge druge uticajne ličnosti ujedinili su se kako bi pružili podršku Mileni Radulović i 14 hrabrih devojaka koje čekaju na presudu optuženom sad i više od 1236 dana.

Senić kaže da je pitanje koje je ona pročitala u njoj probudilo razne emocije, a pre svega gađenje.

„Mislim da se tu probudi sprektakl nekih emocija, a na dubini je bilo gađenje. Koliko se sećam, čak mislim da sam se nasmejala, jer je to jedna od maski koju mi stavljamo svakodnevno kada hoćemo da tu neku veliku neprijatnost prikrijemo. To je reakcija koje je prikrila to neko moje gađenje i nevericu, da devojke moramo da retraumatizujemo postavljajući im takva pitanja, što je negde bio i cilj, poremetiti ih na tom suđenju… Pretpostavljam da čitav niz tako gnusnih i groznih pitanja, koja su im izrečena, ne znam šta bi drugo imala za cilj, osim da dovedu u jednu tako lošu situaciju… Mogu misliti kako je njima bila na samom ročištu“, rekla je ona za N1.

Na pitanje zašto je kampanja morala da se čuje u javnosti, ona kaže: „Mislim da je bilo važno da ljudi koji imaju uticaj svojim likom stanu ispred kamere da to izgovore, i da stave vas u poziciju nekoga kome se to pitanje postavlja, jer je potpuno drugačije kada to pročitate u nekim senzacionalističkim, žutim člancima, a drugačije kada vam to kaže neko ko se prvi put susretne sa takvom rečenicom“.

Kako Senić navodi, učesnicima kampanje nisu dali da pročitaju pitanja unapred.

„Bila je jako bitna ta prva rečenica, da bi to što iskrenije izneli… I da bi onda reakcija preko puta nekoga ko bude gledao taj video bila isto tako iskrena, i da bi pogodila tu emociju kroz koju prolaze devojke“, zaključuje naša sagovornica.