Društvo

Troškovi gradnje u Evropi rastu 20-30% godišnje, Srbija će uvoziti radnike iz Nepala i Indije

Pixabay/Ilustracija

Pixabay/Ilustracija

Srbija će uvoziti radnike iz Nepala i Indije, troškovi gradnje u Evropi rastu 20-30% godišnje, železnički transport je jedino održivo rešenje za budućnost, Balkan je spreman za zelenu energiju, ali mora biti u EU, da bi ona zaživela - neke su od poruka panela o logistici održanog na nedavno završenoj konferenciji o nekretninama Rebec 2024.

Učesnici su govorili i o tome zašto su Crno more i Konstanca pravo mesto gde logističke kompanije sada treba da budu, da li će za 10 godina skladišta biti automatizovana, kao i zašto su železnice jedino održivo rešenje za budućnost.

Nearshoring, uvoz radnika, železnice - Trendovi u logistici

Vladimir Ranđelović, zamenik direktora prodaje kompanije Transfera, ističe da će u narednih pet do deset godina sve više kompanija biti zainteresovano za ’nearshoring’, odnosno premeštanje poslovanja u bližu zemlju.

Znamo svi kakav je problem sa Sueckim kanalom, zbog čega imamo kašnjenja od 15-20 dana iz Kine. Priča o ’nearshoring-u’ se pojavila sa pandemijom, a kasnije sa ukrajinskom krizom, sve je više kompanija koje su zainteresovane da dođu bliže, posebno u Srbiju i Mađarsku. Neki investitori su već došli, drugi dolaze, dosta se dešava na tom planu trenutno - ističe Ranđelović.

On ističe da se u skladištima, zbog nedostatka radnika, sve više govori o robotima. Troškovi za potpunu automatizaciju su, kako kaže, zasad visoki, ali veruje da će u narednih 10 godina, većina skladišta biti robotizovana zbog razvoja veštačke inteligencije i pojačane tražnje.

Više informacija možete pročitati OVDE.