Moj grad

Koreograf švedske plesne grupe: Oduševili su me srpska muzika, narodna nošnja i romsko stanovništvo

Foto: Boom 93

Foto: Boom 93

Poslednje večeri internacionalnog festivala savremenog plesa “Dancing Histories: Removing Borders” performans “Still Moving Bodies” izvela je švedska plesna grupa “ilDance”. O performansu smo razgovarali sa koreografom i umetničkim diretkorom “ilDance” grupe Izraelom Alonijem.

Performans „Still Moving Bodies“ izveden je u Rimskim termama u Arheološkom parku „Viminacijum“. 

“Veoma sam zadovoljan što smo uspeli da ga ostvarimo zato što je performans “Still Moving Bodies” zapravo kreiran za amfiteatar. Došli smo ovde pre skoro nedelju dana i počeli da radimo u amfiteatru. Onda nam je rečeno da će vreme biti jako loše i da moramo da promenimo performans. Ovde smo radili možda tri dana i da učinimo da se performans uklapa sa ovim mestom. Iskreno, mislim da je ovo neverovatno lepa lokacija. Veoma sam uživao što smo radili ovde. Ipak, uslovi za rad ovde su teški. Vrlo je jedinstveno i posebno”, rekao je Izrael Aloni.

Svaki posetilac imao je jedinstven doživljaj performansa jer je svako poneo slušalice i mogao da bira ponuđene kompozicije koje se uklapaju uz nastup. Performans je nastao u saradnji sa profesorima i učenicima Škole za osnovno i srednje muzičko obrazovanje „Stevan Mokranjac“ Požarevac. Kostimi su nastali u saradnji sa Školom za dizajn iz Beograda.

Kreirajući performans, kako kaže Izrael Aloni, radio je sa vrlo snažnim istorijskim i aktuelnim kulturnim referencama.

“Oduševila me je srpska muzika i srpska narodna nošnja, a takođe i romsko stanovništvo i dinamika između tradicije izvornog srpskog i srpskog romskog stanovništva. Naravno, gladijatori su nešto što me vrlo zanima zato što sam zaintersovan za rod, seksualnost i izražavanje identiteta. Možda i vi možete reći ako ste to videli u performansu. Bio sam vrlo zainteresovan u to kako muškost gladijatora i vojnika dovesti u nešto što može biti nežno, ranjivo i meko”, objašnjava Aloni.

Foto

Ono što mu je takođe bilo zanimljivo jeste organsko telo nasuprot kamena koji je tu dve hiljade godina.

“Telo se uvek menja i pomera s vremenom. Mislim i da su plesači zaista uživali radeći sa kamenom i da tačno znaju gde je koji kamen. Bilo je vrlo uzbudljivo”, navodi Aloni.

Foto

U projektu “Dancing Histories”, osim “ilDance” grupe učestvuju još tri: “420 ljudi” iz Češke, Plesni centar “Derida” iz Bugarske i Poljski teatar plesa.

“Poljski teatar plesa ne nastupa ovde ove godine, ali će nastupiti sledeće. Niko od nas se nije poznavao pre nego što smo započeli rad na projektu. Upoznali smo se kroz projekat i bilo je vrlo zanimljivo. Mislim da smo vrlo vrlo različiti. Imamo vrlo različita iskustva i dolazimo iz drugačijih umetničkih praksi, ali mislim da je veoma jasno da delimo određene zajedničke vrednosti i d da vrlo cenimo i brinemo o umetnosti koju kreiramo. Veoma nam je važno da je umetnost na određeni način prisutna. Svi su divni ljudi. Umetnički partneri na ovom projektu su zaista sjajne osobe. To je i veoma zabavno”, zaključuje Aloni.

Foto

Plesači koji su izveli performans su Arunas Mozuraitis, Viktor Perссon, Elias Kraft i Elias Khanamidi.

Foto

Didi Erez autor je muzike. Za dizajn kostima bila je zadužena Amanda Wisselgren.

Producent je Hanna Magdalena Gödl.

Nastupu je prethodio koncert učenika Škole za osnovno i srednje muzičko obrazovanje „Stevan Mokranjac“ Požarevac.

Foto: S. Lisac/Boom93
Foto: S. Lisac/Boom93

 

Podsetimo, prve festivalske večeri češka grupa “420 ljudi” zajedno sa Plesnim klubom “Bolero” izvela je performans “Imeprtinance”. Intervju sa koreografkinjom Silvom Šafkovom pročitajte na LINKU.

Druge festivalske večeri Plesni centar “Derida” iz Bugarske, Kulturno-umetničko društvo “Amare Roma” iz Kostolca i muzičari Predrag Paunović, Saša Kovač i Aleksandra Gajić izveli su performans “ChronoRAY”. Intervju sa koreografom Živkom Želiaskovim pročitajte na LINKU.