Društvo

Kako se stvorio vodopad na auto-putu kod Predejana: Iz Puteva kažu – ništa strašno

Foto: Pixabay/Ilustracija

Foto: Pixabay/Ilustracija

Snimak slapova na autoputu kod Predejana i zastoj u saobraćaju koji je usledio zabrinuo je sve, pogotovo kada se zna kako je tekla gradnja te deonice. U Putevima Srbije uveravaju da se nije desilo ništa strašno - zapušen odvodni sistem, zatvorena samo zaustavna traka, a zastoj su, kažu, napravili vozači koji su u tunelu čekali da nevreme prođe.

Jak pljusak u Predejanu, za kratko vreme napravio je vodopad na autoputu ispred samog ulaza u desni kanal prema jugu.

„Kiše su padale pre ove vlasti, kiše padaju za vreme ove vlasti, padaće i posle, ali će problemi u vezi sa Grdeličkom klisurom početi da se rešavaju tek kada padne ova vlast“, smatra građevinski inženjer i aktivista Danijel Dašić.

Ova deonica puštena je pre tačno pet godina. Trebalo bi da je logično očekivanje da su odvodi i drenažni sistem napravljeni u skladu sa najjačim mogućim kišama koje su bile i 2019. i danas. Ali, Dašić smatra da je rezultat ovonedeljnog „vodopada“:

„Višestruko povećanje koeficijenta oticaja koji je nekad zadržavala ta šuma koja je tu postojala“, navodi Dašić.

Iz Puteva Srbije tvrde jednostavno je pala velika kiša. Pišu da je samo 21 minut trajala je obustava saobraćaja u desnom kanalu tunela prema Vranju.

„Uzrok obustave saobraćaja u tunelskoj cevi je nesavesno postupanje vozača motornih vozila, koji su svoja vozila zaustavili na izlazu iz tunela prema Vranju i na taj način onemogućili bezbedno odvijanje saobraćaja u tunelu“, naveli su iz Puteva Srbije.

„Svi problemi koje su imali građani i putnici za ovu vlast biće dodatna finansijska mogućnost da izmisli novi projekat i da zaradi dosta novca. Ja očekujem da će se već za neko vreme setiti da treba pojačati drenažu i da će neka od ‘poznatih firmi’ dobiti posao“, navodi Dašić.

Brojni problemi su, podsetimo, obeležili samu izgradnju autoputa kroz Grdeličku klisuru. Najpre, urušavanje kosine iznad samog autoputa, pa gradnja tzv. galerije u blizini. Potom, više puta delimično obnavljanje tek postavljenog asfalta u mesecima posle otvaranja puta i novo asfaltiranje čitavih deonica. Nikada nismo saznali koliko tačno sve to košta, a nikada nismo čuli ni izveštaj BIA o tome zašto je pala kosina niti znamo da li su se oni sigurno time bavili.