Društvo

Milioni objava o samopovređivanju, društvene mreže „nemoćne“

Foto/depresija žene/ ilustracija/ pixabay

Foto/depresija žene/ ilustracija/ pixabay

Neke od najvećih društvenih mreža na internetu ne uspevaju da otkriju i uklone opasan sadržaj o samooubistvima i samopovređivanju, pokazalo je novo istraživanje Fondacije "Molly Rose", javlja danas Hina.

Uprkos više od 12 miliona odluka o moderiranju sadržaja, koje je donelo šest najvećih platformi,
istraživanje je pokazalo je da su samo dve – Pinterest i TikTok otkrile i uklonile više od 95 odsto takvog sadržaja na internetu.

Dobrotvorna organizacija je rekla da su Metin Instagram i Fejsbuk odgovorni za samo jedan odsto otkrivenih sadržaja o samoubistvu i samopovređivanju, a da je X odgovoran za samo jednu od 700 odluka o moderiranju sadržaja.

Studija je analizirala javno dostupne zapise o više od 12 miliona odluka o moderiranju sadržaja koje je donelo šest mreža: Fejsbuk, Instagram, Pinterest, Snepčet, TikTok i X.

Prema studiji, odgovor većine platformi na sadržaj o samoubistvu i samopovređivanju bio je „nedosledan, neujednačen i neprimeren cilju“.

Predsednik dobrotvornog udruženja Ian Rasel i njegova porodica osnovali su Fondaciju „Molly Rose“ u znak sećanja na njegovu ćerku Moli, koja je okončala život u 14. godini 2017. godine nakon gledanja štetnog sadržaja na društvenim mrežama.

„Gotovo sedam godina nakon Moline smrti šokantno je videti kako većina velikih tehnoloških kompanija i dalje sedi skrštenih ruku i bira nedelovanje umesto spasavanja mladih života“, rekao je Rasel.

Fondacija je otkrila da društvene mreže rutinski ne uspevaju da otkriju štetan sadržaj u najrizičnijim delovima svojih usluga.

Na primer, rečeno je da je samo jedna od 50 objava o samoubistvu i samopovređivanju, koje je otkrio Instagram, bio video format, uprkos tome što funkcija kratkog formata rils sada čini polovinu vremena provedenog u aplikaciji.

Studija je, takođe, optužila mreže da ne sprovode sopstvena pravila, ističući da je TikTok otkrio gotovo tri miliona sadržaja o samoubistvu i samopovređivanju, ali je suspendovao samo dva naloga.

Istraživanje se zasnivalo na odlukama o moderiranju sadržaja donesenim u Evropskoj uniji (EU), koje moraju biti javno dostupne.

Kao odgovor na studiju, iz Mete poručuju je da sadržaj koji podstiče na samoubistvo i samopovređivanje krši pravila te kompanije.

„Ne verujemo da statistika u ovom izveštaju odražava naše napore. Samo u prošloj godini uklonili smo 50,6 miliona takvog sadržaja na Fejsbuku i Instagramu globalno, a 99 odsto je uklonjeno pre nego što nam je prijavljeno. Međutim, u EU trenutno nismo u mogućnosti da primenimo sve naše mere koje se izvode u Ujedinjenom Kraljevstvu i ostatku sveta“, tvrde iz te kompanije.

Snepčet naglašava da su sigurnost i dobrobit te internet zajednice glavni prioritet.

„Snepčet je osmišljen kako bi se razlikovao od drugih platformi, bez otvorene početne strane neproverenog sadržaja i moderiranja sadržaja pre javne distribucije“, navode iz te društvene platforme.

Poručuju da je strogo zabranjen sadržaj koji podstiče samopovređivanje ili samoubistvo, a da ukoliko to identifikuju ili im bude prijavljeno, brzo uklanjaju takav sadržaj i preduzimaju odgovarajuće mere.

„Takođe, delimo resurse za prevenciju samopovređivanja i podršku kada saznamo da je član naše zajednice u nevolji i možemo obavestiti hitne službe kada je to potrebno“, tvrde iz Snepčeta.

TikTok nije komentisao studiju, ali je rekao da su njegova pravila jasna – ne dopuštaju prikazivanje, afirmaciju ili deljenje planova za samoubistvo ili samopovređivanje.

Pinterest i X nisu odgovorili na zahtev za komentar.