Kultura
Gran pri 58. Bitefa Jasni Žmak
Foto: Pixabay ilustracija
Gran pri "Mira Trailović" 58. Bitefa dodeljen je na završnoj večeri festivala hrvatskoj autorki Jasni Žmak za predstavu "this is my truth, tell me yours".
Žiri koji su činili francuska rediteljka Marin Man, glumice Jelena Stupljanin i Tihana Lazović, dramaturg i pisac Dimitrije Kokanov i novinarka i kritičarka Nataša Tripni, naveo je u obrazloženju da je to autentična, precizno artikulisana, višeslojna izvedba u formi predavanja-performansa u kojem autorka razmatra tradicionalne patrijarhalne i kapitalističke granice u praksama izvođačkih umetnosti.
Primajući nagradu u petak uveče, Žmak je rekla da nagradu posvećuje "svima sa nezavisne scene u regionu, kao i svim ženama koje su žrtve seksualnog nasilja i diskriminacije, a naročito onima koje su o tome progovorile", saopštili su organizatori.
Specijalnu nagradu "Jovan Ćirilov" ravnopravno su podelile predstave "Seksualno vaspitanje II: Borba" u režiji Tjaše Črnigoj i "Trilogija Snaga kučke - I poglavlje: Nevesta i Laku noć, Pepeljugo" Karoline Bjanki i brazilske kompanije Kara de Kavalo, Reditelj Milo Rau ovogodišnji je dobitnik Politikine nagrade za najbolju režiju, i to za režiju predstave "Antigona u Amazonu".
U Politikinom žiriju ove godine bili su reditelji Andraš Urban i Nebojša Bradić, Gordana Popović, urednica Kulturne rubrike Politike Gordana Popović, pozorišna kritičarka Ana Tasić i novinarka Borka Golubović Trebješanin.
Nagradu publike sa ocenom 4,80 od ukupno 179 glasova osvojila je predstava "Seksualno vaspitanje II - Borba". Na drugom mestu je predstava "Antigona u Amazonu" (4,76), a na trećem mestu "Hekuba, ne Hekuba" (4,74).
Glavni program 58. Bitefa, koji su selektovali Nikita Milivojević, Tijana Grumić i Ksenija Đurović, činilo je 10 predstava iz Nemačke, Francuske, Švajcarske, Bolivije, Brazila, Holandije, Belgije, Slovenije, Hrvatske i Srbije.
U završnici festivala publika je mogla da pogleda predstavu Karoline Bjanki i njene trupe Kara de Kavalo, koja je nagrađena višeminutnim ovacijama.