Društvo

Efektiva poručuje da reklamacije u vezi sa računima EPS-a treba dostavljati u pisanoj formi

FOTO: Boom93/R. Momirović

FOTO: Boom93/R. Momirović

Sve reklamacije u vezi sa računima Elektroprivrede Srbije (EPS), ali i bilo kog drugog preduzeća, treba da se dostavljaju u pisanoj formi, a ne usmeno na šalterima, poručio je predsednik udruženja potrošača Efektiva Dejan Gavrilović povodom najave da će EPS od 1. novembra ukinuti 106 šaltera za plaćanje računa.

„Žalba mora da bude potkovana nekim zakonskim propisima. Ako se to radi usmeno, službenici su u stanju da kažu bilo šta, samo da ‘otkače’ dužnika. Zato žalbe treba podnositi na papiru ili mejlom“, rekao je Gavrilović za FoNet.

Komentarišući način plaćanja računa, Gavrilović je ocenio da ukidanje šaltera predstavlja problem prvenstveno za starije građane koji se ne snalaze baš najbolje sa elektronskim plaćanjem i aplikacijama.

„Nivo svesti i opremljenosti naših građana nije na evropskom nivou. Veliki broj penzionera, nema ni email adrese, ne zna da barata njima. Jednostavno, oni su navikli decenijema unazad da dođu na šalter da plate svoj račun i to je to“, konstatovao je Gvarilović.

Za njih ostaje mogućnost da plaćaju na šalterima pošte, ali uz to plaćaju i provizuju od 30 dinara.

„Za njih će to biti 30 dinara skuplje, a za sve druge koji to mogu savet je, svakako, da plaćaju e-bankingom. Postoje banke koje daju elektronsko plaćanje i pakete bez provizije na elektronsko bankarstvo“, rekao je Gavrilović.

Računi za struju mogu da se plaćaju i posredstvom aplikacije EPS, ali ta provizija se naplaćuje 29 dinara, podseća predsednik Efektive, a to se, dodaje on tarifira kompaniji Alta-Pay.

„To je igra velikih brojki. U Srbiji Ima 3,5 miliona brojila. Po 29 ili 30 dinara, to su ogromne pare“, zaključio je Gavrilović.

On se osvrnuo i na statistiku prema kojoj 13 odsto građana plaća račune na šalterima, pa je izračunao da je – ako se ti korisnici sada prebace na aplikaciju ili šalere pošte – uz proviziju od oko 30 dinara, to zarada od 120.000 evra mesečno.

Od 1. novembra 106 blagajni EPS prestaje sa radom, a građani će do 1. februara sledeće godine moći da plaćaju račune samo na blagajnama u Beogradu, Novom Sadu, Nišu, Kragujevcu i Kraljevu.

Obrazloženje EPS je da se šalteri ukidaju zbog unapređenja poslovanja, digitalizacije i smanjenja troškova, a da će građani račune, osim elektronski, moći da plaćaju na šalterima Pošte, banaka i drugih platnih institucija.