Društvo

Trgovinski lanci o odluci antimonopolske komisije: Pružićemo sve tražene informacije

FOTO:Boom93/S.Lisac

FOTO:Boom93/S.Lisac

Od četiri trgovinska lanca, nad kojima je Komisija za zaštitu konkurencije pokrenula postupak zbog sumnje da su dogovarali cene: Delez, Univereksport, Merkator S i DIS, samo dve trgovinske kuće su prokomentarisale ovu odluku antimonopolske komisije.

„Komisija za zaštitu konkurencije Republike Srbije je dana 10. oktobra 2024. godine, u okviru  svojih nadležnosti i ovlašćenja, sprovela nenajavljeni uviđaj u sedištu kompanije Delez Srbija“, kažu u ovoj kompaniji povodom pokretanja postupka Komisije za zaštitu konkurencije nad četiri trgovinske kuće, među kojima je i Delez.

U skladu sa, kako navode, politikom otvorenosti i odgovornosti u poslovanju, Delez Srbija je i pre pokretanja ovog postupka aktivno sarađivala sa Komisijom za zaštitu konkurencije.

„Delez Srbija je opredeljena da kao stranka u ovom postupku da svoj doprinos utvrđivanju činjenica i pravom sagledavanju okolnosti u kojima funkcioniše trgovina na malo u Srbiji i da će u tom smislu pružiti svu potrebnu podršku i informacije. Kompanija Delez Srbija u celosti posluje u skladu sa propisima Republike Srbije, redovno podnosi izveštaje nadležnim institucijama, te ostaje dosledna profesionalnim standardima i transparentnosti u poslovanju“, ističu u Delezu.

U trgovinskoj kući Univereksport ističu da „u vezi sa nedavno objavljenim informacijama, uvereni u odgovoran rad institucija, žele da naglase da u potpunosti sarađuju sa Komisijom za zaštitu konkurencije, „pružajući sve tražene informacije i neophodnu dokumentaciju“.

„Oduvek naglašavajući značaj fer konkurencije, poštujući zakonsku regulativu Republike Srbije, učinićemo sve što je u našoj moći da transparentnošću i punom saradnjom očuvamo decenijama građenu dobru reputaciju kompanije“.

Podsetimo, Komisija za zaštitu konkurencije je 10. oktobra pokrenula postupak protiv društava Delez Srbija (vlasnik Maxi prodavnica), Mercator S, Univereksport i DIS, zbog sumnje na povredu konkurencije na tržištu zaključivanjem restriktivnog sporazuma, odnosno dogovaranjem istih cena za određene proizvode.