Društvo
Telekom najavio novu ponudu od 9. januara - Da li to znači i novo poskupljenje?

Foto: mobilni telefon / Pixabay ilustracija
Telekom Srbija od januara 2025. godine ponovo podiže cene svojih usluga za sve korisnike. Ovo se nameće kao zaključak na osnovu obaveštenja na sajtu kompanije. Prema navodima iz saopštenja, svi postojeći korisnici biće prebačeni na nove, skuplje pakete, i to prema takozvanoj "matrici migracije". Ova promena obuhvata čak i one korisnike koji imaju važeće ugovore sa nižim cenama.
Još jedno poskupljenje
Tokom 2024. godine Telekom je već povećavao cene, a od januara 2025. godine će računi za telefon, internet i televiziju biti veći za prosečno 30% u odnosu na početak ove godine. Tako, na primer, jedan od najpopularnijih mobilnih paketa Omorika 12 sada postaje Omorika S, i umesto 1.900 dinara koštaće 2.600, što je povećanje od 37%. Slično tome, paket internet + televizija Super plan 2 M, koji je početkom godine koštao 3000 dinara, poskupljuje na 4200, što je povećanje od 40%. Ovo su samo neki od mnogih primera značajnog povećanja cena koje očekuje građane i građanke od januara.

Šta zakon kaže?
Član 131 Zakona o elektronskim komunikacijama jasno nalaže da je pružalac usluga obavezan da korisnike obavesti o jednostranim izmenama uslova ugovora najmanje 30 dana unapred, na jasan i trajni način. Takođe, korisnici imaju pravo na raskid ugovora bez plaćanja dodatnih troškova, ukoliko to zatraže u roku od 30 dana od prijema obaveštenja.
Na osnovu ovih odredbi, korisnici koji se ne slažu sa povećanjem cena mogu raskinuti ugovor do 31. decembra 2024. godine, bez ikakvih penala. Ukoliko to ne učine, automatski će biti prebačeni na nove, skuplje pakete.
Povećanje cena usluga Telekoma Srbija dolazi u trenutku kada građani već osećaju pritisak usled rasta troškova života. Ovakvi potezi dodatno pogoršavaju kućne budžete, ostavljajući korisnicima malo prostora za prilagođavanje, a još manje za izbor.
Piše Zvezdan Veljković, dopisnik Boom93 iz Smedereva
dada
5.2.2025. 08:37
Ovo je javasluk, mene kao korisnika nisu obavestili ni prosle godine da ce biti poskupljenja, a kamoli sada nego se prave mutavi kad ih zovem, proci ce ugovorna obaveza i da ih vise moje oci ne vide...
Милош
5.2.2025. 18:24
Тако је! Никога нису обавестили о променама цена и услугама. Чим истекне уговорна обавеза, и ја ћу их откачити СВЕ!
aXa
5.2.2025. 14:20
lopovi! treba svi da ih bojkotuju!
Bivši korisnik SBB
5.2.2025. 18:49
Treba ih tužiti za nepoštovanje Ugovora. Lopovima uz prećutno odobrenje vlasti se dozvoljava da pljačkaju. Ovoj put vam neće proći jer brzo će pasti vlast. Ja se vraćam u SBB
MTS Rob
6.2.2025. 11:59
Sve ce proci, svi cemo u rupu, nista nije vecno.
Sympathy
7.2.2025. 00:41
Nevidjena obmana pretplatnika,ponavljaju isto sto i u martu,gde je drzava da ovde reaguje..
ДбР
12.2.2025. 04:14
Ево мене су у феб.’24 звали. Пристао сам на повећање од 300 дин. јер ми је и тако пакет био ок, а и због моје лењости да се бакћем тиме. Ово сад је недопустиво! Ставио сам приговор на рачун, одговора нема. Сигурно су претрпани жалбама. Ускоро ми је крај уговора и ако не врате на уговорену и потписану цену, мењам макар немао ни тв, ни интернет. А потом ћу све редом убеђивати да такође напусте мтс.
Razočaran potrošač
19.2.2025. 17:46
Ovo je vredjanje inteligencije, kada odem do poslovnice Telekoma tako su neljubazni i drski,ovaj ugovor i to je to mnogo. Neznam dali ima neki pravnik kod kojeg bi se mogli dobiti saveti šta nam je činiti.U ugovoru nigde ne piše da mogu menjati tarifu u vreme trajanja ugovora.