Moj grad

Direktor povodom opomena pred utuženje i isključenje vode koje stižu građanima

FOTO: Youtube/Screenshot

FOTO: Youtube/Screenshot

Prethodnih dana brojnim građanima u Požarevcu na kućne adrese stigle su opomene pred utuženje i isključenje vode zbog duga koji imaju, a koji je evidentiran na dan 30. septembar prošle godine.

Redakciji Boom93 javilo se nekoliko sugrađana sa primedbom da im je opomena poslata za dugovanja koja su veoma niska i ne prelaze 1.000 dinara, ali i koja su već isplaćena.

Na opomenama je kao pravno lice navedena Advokatska kancelarija "Vuković i partneri AOD" iz Beograda.

Kontaktirali smo direktora Javnog komunalnog preduzeća "Vodovod i kanalizacija", Miloša Kukolja, kako bismo proverili, na koji način bi građani trebalo da postupaju po osnovu dobijenih opomena, kao i zašto je baš navedena advokatska kancelarija iz Beograda angažovana na rešavanju dugovanja građana.

Prema rečima direktora, advokatima je prosleđena baza podataka ovog preduzeća, a program je automatki slao opomene svim građanima, pa i onima koji su račune izmirili.

"Građani na opomene ne treba da se obaziru. Greškom su opomene poslate svim građanima, pa i onima sa recimo dugom od 400 ili 600 dinara. Trebalo je staviti limit bar na 5000 dinara, pošto pojedini građani i nemaju veće račune od 600-700 dinara.  A da ne bi opet došli do zastarevanja, mi smo morali da pošaljemo opomene. Međutim, greškom program to nije uzeo u obzir i onda je štampao, bukvalno sva dugovanja. Presek je rađen 30. septembra i zato su oni dobili dugovanja sa tim datumom. Ukoliko su građani platili te račune, uopšte nema potrebe da se obaziru na opomene koje su im stigle", rekao je u izjavi za Boom93 Kukolj.

 

FOTO: Boom93

U preduzeću samo jedan pravnik

Direktora smo pitali i zašto se opomenama nije bavila pravna služba ovog preduzeća, već je angažovana advokatska kancelarija iz Beograda, na šta smo dobili odgovor da postoji samo jedan pravnik u preduzeću i da je nemoguće da obradi toliku količinu podataka.

"Mi nemamo pravnika koji može da nas zastupa pred sudom, jer pravnik koji trenutno radi nema položen pravosudni ispit i nema uslove da nas zastupa.  Mi smo nekada pre 15 godina imali 4-5 pravnika, ali prirodnim odlivom otišli su ljudi u penziju. Tako da jednu pravnicu imamo u firmi koja nema položen pravosudni ispit. Postoji problem sa manjkom kadra, ali ni plate nisu velike. U prethodne dve godine pokušavali smo da zaposlimo pravnike, ali niko nije hteo da radi. Advokatsku kancelariju smo morali da angažujemo kako ne bi došlo i do zastarevanja dugovanja", navodi direktor.

Računi nisu uvećani više od usvojenog poskupljenja

Na osnovu primedbi građana, direktora smo pitali i o uvećanim računima za vodu, ali prema njegovim rečima računi nisu uvećani preko dozvoljenog poskupljenja, a pozvao je sugrađane koji imaju određene nedoumice da se jave u službu za reklamacije i provere svoje račune.

"Nisu sigurno uvećani više od dozvoljenog poskupljenja. Sugrađani slobodno mogu da dođu u JKP "Vodovod i kanalizacija" u kancelariju broj 14 u službu naplate i slobodno mogu da se konsultuju o svojim računima", zaključio je Kukolj.