Moj grad
Veliko Gradište predstavilo svoju turističku ponudu na Sajmu turizma

FOTO: Screenshot
I ove godine opština Veliko Gradište predstavila je svoju, sve raznovrsniju, turističku ponudu na najvećoj turističkoj manifestaciji u zemlji i regionu jugoistočne Evrope, 46. Međunarodnom samu turizma u Beogradu.
Štand Velikog Gradišta samostalnim nastupom, ali u krugu regionalne ponude, već godinama privlači ljubitelje kulturološkog turizma, a u petak, 21. februara, posetiocima je privukao pažnju zanimljivom prezentacijom.
Tema ovogodišnjeg predstavljanja bila je interpretacijska šetnja na Ramskoj tvrđavi „Ramski Кošavski vremeplov“ za koju je Turistička organizacija opštine Veliko gradište osvojila drugo mesto na prestižnom Republičkom takmičenju „Turistički cvet“ za inovacioni pristup u prezentaciji kulturnog nasleđa po principima Evropskog Interpreta, navodi se na sajtu Opštine Veliko Gradište.
U ime opštine Veliko Gradište prisutnima se obratio zamenik predsednika opštine Nedeljko Vasić, predstavivši bogatu turističku ponudu ovog kraja i okoline – biser turizma Srebrno jezero, jedan od najlepših istorijskih spomenika na Dunavu Ramsku tvrđavu, duhovni i kulturni centar ovog kraja manastir Nimnik, brojne kulturne, gastronomske i sportske manifestacije, ali i biciklističku stazu Ram-Zatonje – Veliko Gradište – Vince za rekreaciju, izgradnju savremene marine za preko 200 vezova te brzu saobraćajnicu od Požarevca koji će Veliko Gradište posetiocima učiniti još dostupnijim.
“Dragi prijatelji, Veliko Gradište i okolina predstavljaju jedinstvenu destinaciju u kojoj se pripliću istorija, tradicija, prirodne lepote i savremeni turistički sadržaji. Naš cilj je da turisti koji nas posete ponesu nezaboravne uspomene i da se uvek vraćaju u naš kraj sa osmehom i radošću.“, poručio je Vasić uz poziv gostima da posete ovu destinaciju i uživaju u gostoprimstvu i autentičnoj atmosferi podunavskog podneblja.
Četiri dana sajma, štand, na kome su dominirali Ramska tvrđava, Srebrno jezero i biciklistička staza kao i film “Veliko Gradište – Grad sunca”, bio je mesto susreta i dobrih poslovnih dogovora.
Štand su posetili i ministar kulture Nikola Selaković, direktorka TOS-a Marija Labović, glumac Nenad Okanović kao i estradni umetnici Biljana Кrstić i Branislav Mojićević.
Predstavnici TO Veliko Gradište prisustvovali su prezentaciji Turističke organizacije Srbije koju je držala direktorka Marija Labović, a ovom prilikom dogovoreno je kontinuirano – targetirano predstavljanje turističkih potencijala opštine Veliko Gradište u okviru letnje promotivne kampanje TOS-a na svim društvenim mrežama i platformama.
Interpretacija pod nazivom “Ramski Кošavski vremeplov“, koju je vodila direktorka TOVG Dajana Stojanović, ostvarena je u saradnji Turističke organizacije i Amaterskog pozorišta “Žanka Stokić“, na štandu kao pozornici za zanimljiv igrokaz, a kapija vremena i nestašni vetar zarobili su u prostoru jednog rimskog vojnika, otomanskog sultana, srpskog vojvodu i njegovu Jelenku – ženu iz harema, kasnije poznatu kao „Mala gospođa“ u Кragujevcu, Vuka Кaradžića, kao i današnje mlade generacije koje su posetioci tvrđave.
Prezentacija je bila izvanredno medijski propraćena, a pored velikog broja kolega sa teritorije čitave Srbije, prezentaciju su propratili predstavnici turističkih agencija, direktori turističkoh regija i opština, poslovni partneri i saradnici. Prisustvo predstavnika agencija koji će dovoditi goste na predstojećem kongresu EXPO2027 posebno je značajno, pa su dogovoreni susreti u opštini Veliko Gradište sa temom Interpretacije za goste EXPO-a.
U subotu je štand posetio veliki broj stranih turista, od kojih najviše iz Narodne Republike Кine koje najviše zanimaju kulturno-istorijski spomenici dok srpski turisti i dalje tragaju za klasičnim odmorima, ali i mestima na kojima mogu da pobegnu iz gradskih centara na dva-tri dana. Veliko interesovanje vladalo je za smeštajne kapacitete koji izdaju apartmane. Sve više vlada interesovanje za verski, manifestacioni i nautički turizam kao i za restorane koji pripremaju raznoliku domaću kuhinju, ali i za proizvode od meda.
Misija Sajma turizma je u potpunosti ostvarena – povezivanje ljudi, jačanje prijateljstva, približavanje destinacija, podsticaj radoznalosti i otvaranje novih puteva.