Društvo

Potrošači bojkotuju, a Delez prebacuje odgovornost: Ko je kriv za visoke cene u prodavnicama?

FOTO:Boom93/S.Lisac

FOTO:Boom93/S.Lisac

Cene u prodavnicama u Srbiji među najvišima su u Evropi i to je nedavno dovelo do reakcije potrošala i do bojkota trgovinskih lanaca, kako bi se izvršio pritisak na njih da cene u maloprodaji snize.

Naime, održana su dva bojkota pet velikih trgovinskil lanaca u trajanju od jednog, pa od pet dana, a bojkotovani su Delez (Maxi i Shop&Go), Merkator (Roda i Idea), DIS, Univerexport i Lidl.

Nakon ta dva bojkota, Udruženje za zaštitu potrošača Efektiva napravilo je anketu među potrošačima da se odabere redosled bojkota pojedinčanih trgovinskih lanaca, a u toj anketi ubedljivo najviše glasova dobio je Delez.

Zbog toga, ove nedelje, od 24. februara pa sve do nedelje, 2. marta, deo potrošača će bojkotovati sve Maxi i Shop&Go prodavnice.

 Tim povodom, oglasili su se i iz kompanije Delez, tvrdeći da je, u prethodnom periodu, u javnosti plasiran niz neistinitih podataka i konfuzija oko marži, prihoda, profita i cena, koji su doveli u zabludu deo građana.

„Nepravedno, naša industrija i mi kao kompanija smo izdvojeni, stigmatizovani i okrivljeni za visoke cene. Razumemo i delimo nezadovoljstvo kupaca koje proizilazi iz rasta cena. Ali mi smo samo poslednja karika u lancu snabdevanja hranom i u tom smislu imamo mogućnost, ali ograničenu, da na njih utičemo“, saopštili su oni.

Iz Delez-a navode i da 94 odsto prosečne maloprodajne cene isplaćuju drugima, odnosno da dobavljačima za robu koju od njih kupuje ide 59 odsto, državi za PDV 14 odsto, zaposlenima za zarade 10 odsto i za naknadu svih ostalih troškova 11 odsto.

Oni tvrde i da su samo od početka ove godine smanjili redovne cene za 732 artikla, povećali asortiman privatnih robnih marki na 2.700 artikala, a čije su redovne cene u proseku 20 odsto niže od onih za proizvođačke robne marke, kao i da su povećali za 1.274 broj artikala na akcijskim cenama u odnosu na isti period prošle godine.

 Međutim, čini se da potrošači smatraju da ove promene nisu dovoljne. Ipak, iz kompanije Delez više od tog saopštenja nisu želeli da komentarišu ni da odgovaraju na upite medija.

Više teksta pročitajte OVDE.