Društvo

Kada se infrastruktura gradi bez nadzora – i bez posledica

Foto: BOom93

Foto: BOom93

Nakon što se u toku prošle nedelje deo zemljanog nasipa na novom mostu kod sela Tribrode i Braničevo u blizini Golupca urušio i pao u reku Pek, radovi na sanaciji oštećenja i dalje su u toku.

Novi most urušio se posle kiše koja je padala nekoliko dana i koja nije izazvala ni izlivanje reke, ni plavljenja, a o čemu je Insajder izveštavao. Nadležni i dalje ne saopštavaju detalje, pa nije poznato postoje li i druga oštećenja konstrukcije. Istovremeno ponovo se postavlja pitanje koliko su bezbedni infrastrukturni objekti za javnu namenu, posebno od nesreće na Železničkoj stanici u Novom Sadu prošle godine zbog koje je život izgubilo 16 osoba.

Od pada nadstrešnice predsednik Srbije Aleksandar Vučić više puta je govorio kako strahuje da od te nesreće niko od inženjera neće smeti da stavi svoj potpis ni na jedan od projekata u izgradnji. Međutim, baš u njegovom prisustvu 23. februara, tj. pre pet nedelja svečano je otvoren i pušten u saobraćaj most na putu od Velikog Gradišta do Golupca, na delu Dunavske magistrale.
Prema istraživanju Insajdera, ova deonica puštena je u saobraćaj, iako svi objekti na njoj nisu bili u potpunosti završeni u konstruktivnom smislu, što znači da  u trenutku puštanja u saobraćaj nije bilo garancija da su bili bezbedni za putnike. Da i u ovom projektu postoje brojni propusti i nelogičnosti, pokazuje i javno dostupna dokumentacija.


Radovi na delu od Požarevca do Golupca izvođeni samo dva meseca 
Deonica Dunavskog koridora duga 68 kilometara gradi se više od tri godine. Deo od Požarevca do Golupca, dug 32 kilometra svečano je otvoren 23. februara ove godine. Među 22 završena objekta nalazi se i most kod sela Tribrode i Braničevo u golubačkoj opštini, sa čijeg stuba je Reka Pek nedavno sprala deo nasipa. 
Snimci sa terena pokazuju da taj nasip nije bio završen, ni u trenutku otvaranja deonice, ali ni u trenutku kad je jedan njegov deo sprala nabujala voda. Umesto da bude presvučen betonom, kamenom, ili drugim čvrstim građevinskim materijalom, na njegovoj površini vidljiva je samo zemlja.
Prema javno dostupnoj dokumentaciji koju su analizirali novinari Insajdera, proizilazi da su radovi na deonici dugoj 32 kilometra izvođeni samo dva meseca, iako su trajali više od tri godine. Građevinska dozvola za izgradnju objekata na toj deonici odobrena je tek 14. avgusta prošle godine, a sve pre toga građeno je samo na osnovu privremene građevinske dozvole. Ta privremena dozvola odnosila se međutim samo na pripremne radove, odnosno na pripremu terena za izgradnju. 

Više na LINKU.