Društvo

Četiri osnovne škole dobile status model ustanova za inkluzivno obrazovanje

Foto/ T.S. učionica škola

Foto/ T.S. učionica škola

Osnovna škola „8. oktobar“ iz Vlasotinca, Osnovna škola „Sveti Sava“ iz Vrčina, Osnovna škola „Kosta Trifković“ iz Novog Sada i Osnovna škola „Jovan Jovanović Zmaj“ iz Svilajnca ispunile su sve uslove Konkursa Ministarstva prosvete i dobile status model ustanove za inkluzivno obrazovanje.

Status model ustanove se dodeljuje školama koje kontinuirano postižu izuzetne rezultate u radu sa učenicima, neguju inovativne pedagoške prakse u oblasti inkluzivnog obrazovanja i predstavljaju primer dobre prakse u sistemu obrazovanja.

One su oslonac drugim školama u razvoju i unapređivanju kvaliteta nastave, kao i u primeni inkluzivnih i podsticajnih metoda rada.

Škole sa ovim statusom imaju zadatak da svoja iskustva i dobre prakse dele sa drugim ustanovama i pruže podršku unapređivanju kvaliteta nastave u širem obrazovnom sistemu.

Inkluzivno obrazovanje u Republici Srbiji odgovara na različite potrebe sve dece, mladih i odraslih, sa ciljem kontinuiranog povećanja učešća u učenju i progresivnog smanjivanja isključenosti iz obrazovanja.

Cilj inkluzivnog obrazovanja je da za sve obezbedi kvalitetno obrazovanje pod jednakim uslovima.

Pored niza mera i aktivnosti u oblasti inkluzije koje su usmerene na podršku učenicima, Ministarstvo prosvete razvija sistem stručnog usavršavanja i horizontalne razmene iskustva među ustanovama. Model ustanove su novi mehanizam upravo za razmenu iskustva među ustanovama i nastavnicima.