Društvo
EPS tvrdi da naplata struje preko računa u Alta banci nema nikakve posledice po kupce
FOTO: A. Stepanović
Elektroprivreda Srbije (EPS) je saopštila danas da prelazak na naplatu električne energije preko tekućih računa poslovnih banaka nema nikakve posledice po kupce.
To je odgovor kompanije na pitanje Bete da li će potrošači električne energije trpeti neke posledice, pošto je u junskom računu za struju EPS obavestila korisnike da se od narednog meseca menja račun za uplatu, umesto dosadašnjeg trezorskog računa, uplate će se vršiti na tekući račun privatne Alta banke.
U objašnjenju EPS je naveo da je proces prelaska na naplatu električne energije preko računa poslovnih banaka, umesto Uprave za trezor, „počeo 2018. godine i realizovan je fazno prateći prelazak centara za podršku garantovanom snabdevanju na jedinstveni SAP biling sistem“.
„Naplata preko tekućeg računa poslovne banke najpre je 2018. godine uspostavljena za područje centra Kragujevac, potom je tokom narednih godina promena izvršena na područjima centara Niš, Novi Sad, Kraljevo i na kraju proces je završen ove godine prelaskom poslednjeg centra, Beograd“, naveo je EPS u odgovoru.
Dodaje se da je Alta banka jedna od banaka sa kojom EPS ima poslovnu saradnju, a tekući račun u toj banci je uplatni račun samo za područje Centra za podršku garantovanom snabdevanju Beograd.
Ta kompanija nije objasnila na osnovu kojih prednosti je za tu uslugu izabrana Alta banka, koja je u vlasništvu Davora Macure, biznismena bliskog vladajućoj Srpskoj naprednoj stranci, kako je prethodo objavila Nova ekonomija
EPS, kao najveća kompanija u zemlji, kako je navedeno, ima razvijenu saradnju sa svim poslovnim bankama u Srbiji, kako državnim, tako i privatnim.
Kompanija je navela da je na javnom pozivu za izbor procesora plaćanja u okviru aplikacije i portala „EPS uvid u račun“ od šest banaka koje su dostavile ponudu izabrana Alta banka, jer je dala najnižu cenu provizije i najpovoljnije uslove, ali detalji nisu navedeni.
EPS takođe nije odgovorio ni na pitanja koliko će ga koštati usluga naplate struje preko računa u Alta banci, kao i da li je tačna informacija koju su preneli mediji da je EPS za „Uvid u račun“ kupio softver za Alta banku, ako jeste koliko je platio i pod kojim uslovima ga je ustupio.
Bez odgovora je i pitanje da li će sve novčane transakcije EPS-a ubuduće ići preko Alta banke .
Ta kompanija je u odgovoru više puta istakla da prelazak na naplatu preko tekućih računa poslovnih banaka „nema apsolutno nikakvih posledica po kupce električne energije i da je svaka drugačija interpretacija loša namera i pogrešna s ciljem da se unizi reputacija najveće kompanije u zemlji“.