Ekonomija

Poruke kratke, a račun dug: 34 operatora bavi se SMS porukama koje se naplaćuju

Foto: Pixabay/Ilustracija

Foto: Pixabay/Ilustracija

Tri operatora sa najvećim prihodom od pružanja usluga sa dodatom vrednošću i usluga prenosa poruka u 2024. godini su novosadski Parking servis, Komtrejd i NTH Media, pokazuju podaci koje je objavio RATEL.

Usluge sa dodatom vrednošću i usluge prenosa poruka koje su pružali operatori, prema nameni, možemo podeliti na usluge glasanja telefonom, poslove marketinga, zabavni sadržaj, sadržaj za decu, humanitarnu pomoć, sadržaj za odrasle, igre na sreću, prenos SMS obaveštenja, bulk poruke (masovno slanje SMS ili MMS poruka na veliki broj korisnika odjednom) koje se šalju u marketinške svrhe, zatim plaćanje robe i usluga i ostalo, objašnjava RATEL.
Operatori su od ovih usluga proteklih godina ostvarivali ukupne prihode od 1,1 do 1,6 milijardi dinara godišnje.

"U 2024. godini, prema dostavljenim podacima, prihod na ovom tržištu je iznosio oko 1,5 milijardi dinara, što znači da su prihodi operatora veći za oko 26 odsto u odnosu na prošlu godinu", navodi RATEL.
Tri operatora sa najvećim prihodom od pružanja usluga sa dodatom vrednošću i usluga prenosa poruka u 2024. godini su: JKP Parking servis Novi Sad, Komtrejd i NTH Media, koji zajedno zauzimaju 45 odsto tržišta usluga sa dodatom vrednošću.

Parking servis Novi Sad ima tržišno učešće 28 odsto, Comtrade devet odsto, a NTH media osam procenata.

Slede operatori One Click Solution sa tržišnim udelom od sedam odsto, pa eNgY Solution sa pet procenata udela.
Ostali operatori (trebalo bi da je reč o 29 preostalih) imaju pojedinačno manje udele od pet odsto, a zajedno drže 43 odsto tržišnog "kolača".
Brojevi i minuti
"Za potrebe pružanja usluga prenosa glasa sa dodatom vrednošću, operatori su raspolagali sa 280 brojeva, što je za 60 manje nego prošle godine", navodi RATEL u godišnjem Pregledu tržišta elektronskih komunikacija.
 
Usluge prenosa glasa sa dodatom vrednošću u 2024. godini su realizovane u obimu od oko 1,272 miliona minuta.
U 2024. usluge prenosa poruka (bulk poruke) i prenosa poruka sa dodatom vrednošću su realizovane u obimu od 1,059 milijardi poruka, od čega 95 odsto čini prenos poruka (bulk poruke), a pet odsto prenos poruka sa dodatom vrednošću.
Kategoriji Parking servis pripada 41 odsto poruka, dok je 33 odsto poruka iz kategorije ostalo.
"Veliki procenat poruka iz ove kategorije je posledica činjenice da jedan broj pružalaca usluga u statistikama svojih platformi ne kategorišu uslugu po nameni, već ih sve svrstava u kategoriju ostalo", navodi se u izveštaju.
 
Broj bulk poruka po kategorijama je na nivou prošlogodišnjeg, a porast je zabeležen samo u kategoriji e-bankinga, za oko četiri odsto.

Više na LINKU.