BBC News

Istraživanje u Majkrosoftu: Šefovi misle da zaposleni rade manje od kuće

BBCSatja Nadela, izvršni direktor Majkrosofta, kaže za BBC da na radnim mestima mora da se prevaziđe „paranoja oko radnog učinka“ Novo veliko istraživanje kompanije Majkrosoft pokazuje da šefovi i zaposleni suštinski nisu saglasni oko učinka tokom rada od kuće. Šefovi brinu da li je rad od kuće jednako produktivan kao i rad u kancelariji. Dok […]

Satja Nadela

BBC
Satja Nadela, izvršni direktor Majkrosofta, kaže za BBC da na radnim mestima mora da se prevaziđe „paranoja oko radnog učinka“

Novo veliko istraživanje kompanije Majkrosoft pokazuje da šefovi i zaposleni suštinski nisu saglasni oko učinka tokom rada od kuće.

Šefovi brinu da li je rad od kuće jednako produktivan kao i rad u kancelariji.

Dok 87 odsto zaposlenih smatra da rade podjednako, ili više, delotvorno od kuće, 80 odsto rukovodilaca nije saglasno.

U istraživanju je ispitano više od 20.000 zaposlenih u 11 zemalja.

Satja Nadela, izvršni direktor Majkrosofta, rekao je za BBC da bi ovu napetost trebalo rešiti jer je malo verovatno da će navike na radnim mestima biti iste kao pre pandemije.

„Moramo da prevaziđemo ono što opisujemo kao ‘paranoju oko radnog učinka’, jer svi podaci koje imamo pokazuju da 80 odsto i više ljudi oseća da su veoma produktivni dok njihovo rukovodstvo misli suprotno.

„To znači da postoje razlike u pogledu očekivanja i onoga što osećaju“, navodi.

Vrhunac rada od kuće?

Rajan Roslanski, izvršni direktor poslovne društvene mreže LinkedIn, koja je u vlasništvu Majkrosofta, kao i Satja Nadela, navode da se poslodavci privikavaju na možda najveću promenu u obrascu rada u istoriji.

Broj poslova koji se rade od kuće, oglašenih na mreži LinkedIn, porastao je tokom pandemije-

Roslanski, međutim, kaže da podaci ukazuju na to da je rad od kuće dosegao vrhunac.

Dodaje da je od 14 ili 15 miliona oglasa za posao na mreži LinkedIn pre pandemije, samo oko dva odsto bilo za rad na daljinu.

Pre nekoliko meseci, takvih poslova je bilo oko 20 odsto, a ovog meseca je palo na 15 odsto.

U vreme hroničnog nedostatka radne snage, poslodavci moraju više da se trude kako bi zaposlili ljude, podstakli ih i zadržali.

Nadela kaže da je to slučaj i u Majkrosoftu.

„Tokom pandemije se Majkrosoftu pridružilo 70.000 ljudi koji su, na neki način, kompaniju videli kroz prizmu pandemije.

„Sada kada razmišljamo o sledećoj fazi, potrebno je da ih ponovo nadahnemo i regrutujemo, kao i da im pomognemo da ostvare veze sa drugim ljudima“, navodi on.

Zaposleni u Majkrosoftu mogu da rade od kuće do 50 odsto vremena.

Više od toga zahteva odobrenje rukovodstva ili prelazak na skraćeno radno vreme.

Neke kompanije su se borile da nametnu nove radne uslove i očekivanja.

Radnici kompanije Epl su se pobunili zbog poziva za vraćanje u kancelariju tri dana nedeljno od septembra.

Ilon Mask, šef kompanije Tesla, zahtevao je da se svih 40 sati nedeljno radi iz kancelarije.

„Ako se ne pojavite, pretpostavićemo da ste dali otkaz“, pisalo je u imejlu koji je Mask poslao zaposlenima.

Nije poznato na globalnom nivou, koliko je ljudi promenilo posao tokom pandemije.

To je fenomen koji su u Majkrosoftu nazvali „velika reorganizacija“, a znači da je skoro duplo veća verovatnoća da će zaposleni rođeni posle 1997, takozvana generacija Z, promeniti posao.

„Na vrhuncu naše ‘velike reorganizacije’ videli smo da je, na godišnjem nivou, broj članova koji menjaju posao porastao za 50 odsto na mreži LinkedIn.

„Među generacijom Z je taj procenat bio 90″, navodi se u izveštaju.

Do 2030, generacija Z će činiti oko 30 odsto celokupne radne snage, tako da rukovodioci moraju da ih razumeju, kaže izvršni direktor poslovne mreže.

Osim njihovih svežih zapažanja, Majkrosoft ima nova sredstva namenjena ublažavanju ove moguće neusklađenosti u očekivanjima.

Usredsređuje se na pomaganje mlađim radnicima u kompaniji da razviju osećaj pripadnosti i daje im mogućnost da uče u organizaciji na način na koji su to zaposleni činili u prošlosti.

Njihov novi softver Viva, na primer, omogućava neposredan kontakt sa višim rukovodiocima, onlajn nastavu i kanal za deljenje ličnih fotografija – nešto poput internog sajta kompanije koji će navoditi zaposlene u novom radnom okruženju, što poslodavcima ne ide od ruke.


Izgaranje tokom rada od kuće:

Od početka pandemije, mnogi su kancelarijski posao zamenili radom od kuće.
The British Broadcasting Corporation

Pratite nas na Fejsbuku,Tviteru i Vajberu. Ako imate predlog teme za nas, javite se na bbcnasrpskom@bbc.co.uk