Društvo

Da li će Srbija morati da uvozi radnu snagu: Nedostaje 10.000 vozača

FOTO: Envato elements ilustracija

FOTO: Envato elements ilustracija

<div class="single-news-aside"> <div class="single-news-content"> Javni gradski prevoz se već nekoliko godina nalazi u krizi i ima poteškoće da zaposli radnike. Najprimetniji je nedostatak vozača autobusa koje privatni konzorcijum prevoznika želi da reši zapošljavanjem vozača iz inostranstva. </div> </div>

Devedesetih godina 20 veka u Beogradu je nedostajalo autobusa, poslednjih godina, vozila ne manjka, ali sve je manje vozača. Mnogi od njih odlaze u inostranstvo.

„Najveći razlog odlaska su loši uslovi rada, radno vreme i naravno niska mesečna primanja“, kaže za Euronews Srbija Miša Božićić iz Sindikata Sloga.

Iz GSP su saopštili da tom preduzeću nedostaje oko 200 vozača kako bi normalno funkcionisao, a da je konkurs za zaposlenje stalno otvoren. Da bi više vozača radilo, granica za odlazak u penziju je pomerena iznad 60 godina, navodi Milan Vujanić, ali su procedure za one mlade vozače i dalje komplikovane, pa je i tu potrebno nešto menjati.

„Sada u Srbiji, 21 godinu je potrebno da ima vozač minimalno da bi smeo da upravlja javnim prevozom, vozilom u javnom prevozu putnika jer C kategoriju može dobiti sa 18 godina, a tek 3 godine nakon posedovanja C kategorije može da polaže za D kategoriju odnosno za vožnju autobusa“, kaže Milan Vujanić, profesor Saobraćajnog fakulteta.

Međutim, sindikati navode da GSP sve više nedostaju i radnici u ostalim sektorima preduzeća.

Više informacija možete pročitati OVDE.