Društvo

Demontaža pruge Požarevac – Kostolac u naredne dve godine

Pixabay/Ilustracija

Pixabay/Ilustracija

Radovima na uklanjanju pruge Senta – Kanjiža počeo je projekat Infrastrukture železnice Srbije za uklanjanje pruga koje nisu u funkciji. U projektu za uklanjanje nalazi se i pruga između Požarevca i Kostolca.

U naredne dve godine planirana je demotnaža pruge između Požarevca i Kostolca u dužini od 32 kilometra. Na njoj je saobraćaj obustavljen 2008. godine, a poslove demontaže vršiće preduzeće ZGOP iz Novog Sada.

Pored teretnog saobraćaja, ova pruga se koristila i za putnički saobraćaj. Putnike na relaciji transportovao je popularni „Šinobus”.

Baner Boom93 Android aplikacija

Kako kažu u preduzeću „Infrastruktura železnice Srbije“, demontiranjem i uklanjanjem starih železničkih infrastrukturnih kapaciteta koji odavno više nisu u upotrebi, oslobodiće se i oko 590 hektara zemljišta u infrastrukturnom i pružnom pojasu. S obzirom na to da je reč o linijskim infrastrukturnim objektima i katastarskim parcelama koje su povezane, mnoge od tih lokalnih samouprava odavno su već iskazale potrebu i interesovanje za korišćenje zemljišta sa koga će biti uklonjena železnička infrastruktura, rečeno je u ovom preduzeću.

Koje su pruge do sada uklonjene

Početkom marta počelo je uklanjanje pruge Senta – Kanjiža, kao  i Beočin – Petrovaradin. Između Beočina i Petrovaradina do sada je uklonjeno oko desetak kilometara starih šina.

Početkom aprila počela je i demontaža koloseka na petnaest kilometara dugoj deonici između Zrenjanina i Lazareva, na staroj pruzi Zrenjanin Fabrika – Vršac. Do sada je na pruzi Zrenjanin Fabrika – Lazarevo uklonjeno oko šest kilometara starih staničnih koloseka sa skretnicama, a očekuje se da će tokom aprila biti uklonjeno svih petnaest kilometara starih šina na ovoj deonici. Nakon što deonica Zrenjanin Fabrika – Lazarevo bude završena, na red dolazi desetak kilometara duga pruga Sečanj – Jaša Tomić.