Prošle godine gradska uprava je raspisala javnu nabavku za prevoz učenika još početkom februara, da bi sedam meseci kasnije donela odluku da čitav postupak obustavi sa obrazloženjem da je doneta odluka o dodeli ugovora u postupku za poveravanje komunalne delatnosti javnog prevoza i da ne postoji potreba da se zaključuju posebni ugovori kada je prevoz učenika već uključen u uslugu javnog prevoza.
Međutim, nakon toga, nabavka za javni prevoz je ubrzo poništena rešenjem Republičke komisije za zaštitu prava ponuđača zbog niza nepravilnosti, a grad je ostao i bez ugovora za subvencionisani prevoz učenika i bez ugovora za poveravanje delatnosti javnog prevoza.
Za subvencionisani prevoz učenika je u budžetu za 2020.godinu bilo opredeljeno ukupno 50,3 miliona dinara, na ekonomskoj klasifikaciji naknade za socijalnu zaštitu iz budžeta u osnovnom i srednjem obrazovanju, ali javnosti nije poznato da li je i koliko je novca namenjenog za subvencionisani prevoz učenika utrošeno do kraja godine.
Grad je u prvoj verziji budžeta za ovu vrstu naknada u koje je uključen i subvencionisani prevoz imao planiranih 64 miliona dinara. Rebalansom u oktobru 2020. sredstva namenjena za naknade za socijalnu zaštitu su za osnovne škole srezana za oko 19 miliona dinara. Prema izveštaju o izvršenju budžeta u prvih 9 meseci prošle godine, na ime ovih naknada grad je potrošio oko 7,8 miliona dinara i to samo u osnovnom obrazovanju, dok je u srednjem obrazovanju izvršenje bilo 0 (nula) dinara.
U ovogodišnjoj javnoj nabavci za subvencionisani prevoz učenika, a koja je podeljena u dve partije, od ponuđača se zahteva da na osnovu vlasništva ili ugovora o zakupu/lizingu raspolažu sa najmanje 10 autobusa od čega najmanje 8 sa kapacitetom sedišta preko 45 i najmanje 2 mini busa sa kapacitetom od 9 do 30 sedišta. Takođe, uslov je da ponuđač raspolaže servisnom radionicom za tehničko održavanje vozila ili da ima ugovor o poslovno-tehničkoj saradnji sa jednom takvom.
Prevoznici bi trebalo da da imaju u radnom odnosu na neodređeno ili određeno vreme ili radno angažovanih po ugovoru o privremenim i povremenim poslovima najmanje 10 vozača autobusa sa položenom „D“ kategorijom.
Ovi uslovi su bili istovetni i prošle godine.
Što se poslovnog kapaciteta tiče, od prevoznika se zahteva da su u poslednjih 5 godina realizovali usluge prevoza učenika u vrednosti od 20 miliona dinara (za osnovne), odnosno 4 miliona dinara (za srednje škole).
Tekst je nastao u okviru projekta „Transparetno i javno – Gde idu naše pare “ koji podržava Gradsko veće Grada Požarevca. Projekat je realizovao autorski tim Boom93. Stavovi izneti u podržanom medijskom projektu nužno ne izražavaju stavove organa koji je dodelio sredstva.
Podrži Boom93
Boom93 je pokrenuo svoj shop - boom93shop, a kupovinom nekog od artikala podržavate rad naše redakcije. Svaki vaš doprinos, ma kako koliki bio, dragocen je. Jer pravo novinarstvo vredi.
Podrži Boom93
zasto deca koja koriste gradski prevoz tipa Busije Brežanska pruka nemajju subvencije.Zasto se oni ne smatraju Đacima?.Ta dva naselja i jesu na obodu grada i svakako deca koja idu srednje škole koriste taj prevoz ali pod punim iznosom cene karte,beše za našu decu političari bajni