Društvo
Kako raskinuti ugovor sa kablovskim operatorom bez penala?
Pixabay ilustracija
Kada su u pitanju usluge kablovskih operatora, potrošači u Srbiji uglavnom se žale na nesaobraznost koja se ogleda u čestim prekidima i gubljenju signala, dok se drugi tip žalbi uglavnom odnosi na ukidanje određenih kanala.
U oba slučaja, bar prema tvrdnjama korisnika usluga, operatori često pokušavaju da obmanu potrošače i da im ne dozvole raskid ugovora.
Raskid ugovora treba razlikovati po uzroku, objašnjava za Biznis.rs predsednik Udruženja potrošača “Efektiva” Dejan Gavrilović. Ako potrošač jednostavno želi da raskine saradnju kako bi, na primer, promenio operatora, a potpisao je ugovor sa minimalnim rokom trajanja od dve godine, moraće da plati penale ukoliko želi raskid nakon godinu dana bez prethodnih primedbi na uslugu.
“Penali se ogledaju u tome da potrošač operatoru mora da plati razliku popusta koje je dobio na početku ili preostale rate do kraja ugovorne obaveze, u zavisnosti od toga šta mu je povoljnije. Može da se dogodi da mu je ostalo tri meseca do kraja ugovora, pa mu je jeftinije da plati tri rate, nego godinu dana popusta”, ističe sagovornik portala Biznis.rs.
Sasvim suprotna situacija je kada dođe do izmene ugovornih uslova – kada operator menja programsku šemu ili kada je u pitanju nesaobraznost, primera radi kada operator garantuje signal, a dolazi do čestih prekida.
Drugi razlog zbog kog potrošač po istom principu može da zahteva raskid ugovora bez plaćanja penala je promena programske šeme.
“To se odnosi na ukidanje određenih kanala. Recimo, potrošač je uzeo neki paket baš zbog određenog kanala koji gleda i posle tri meseca kablovski operator ga ukine. I u prvoj i u drugoj varijanti potrošači po zakonu imaju pravo na raskid ugovora bez plaćanja penala jer to nije njihova krivica, već kablovskog operatora”, napominje Gavrilović.
Ukoliko postoji neki uređaj koji je uzet uz paket on mora da se otplati u vrednosti koja je preostala, ali rate koje se odnose na samu uslugu se ne plaćaju, niti se plaća razlika popusta, dodaje on.
Čime se služe kablovski operatori kako bi izbegli raskid ugovora
Kablovski operatori često lažnim informacijama pokušavaju da zadrže postojeće korisnike nezadovoljne uslugom.
“Prvo što uglavnom rade je da ljudima kažu da nemaju pravo na raskid ugovora i da se oni nisu obavezali striktnom programskom šemom, već samo brojem kanala, što je suludo. Potrošač uzme određeni paket u kom ima 100 kanala, među kojima su sportski ili filmski kanali, i operatori ih zamene i pozivaju se na broj koji je ostao isti. Ako ne postoji ono zbog čega je potrošač potpisao ugovor, recimo ukinut je neki kanal, onda nije reč o broju kanala već o programskoj šemi i sadržaju. Tada građani imaju pravo na raskid ugovora”, kaže sagovornik portala Biznis.rs.
Zbog svega toga “Efektiva” savetuje potrošače da se kablovskim operatorima obrate isključivo u pisanoj formi, putem mejla ili direktno u nekoj od njihovih poslovnica.
Opširnije pročitajte OVDE.