Društvo

Koja su zanimanja bila najtraženija u 2021. godini u Srbiji

ilustracija/pixabay
Poslodavci su u 2021. godini najviše raspisivali slobodne pozicije u oblastima trgovina i prodaja, IT, mašinstvo, administracija i trasnport, a najtraženija zanimanja bila su prodavac, vozač, magacioner, komercijalista i telefonski operater.

Milan Turinski sa portala Poslovi infostud kaže da i njihovi podaci o rastu broja oglasa za 61 odsto u odnosu na 2020. godinu pokazuju sa se privreda u velikoj meri oporavila nakon izbijanja pandemije i da je prošle godine doživela rast.

„Samo u godini za nama svi oni koji su u potrazi za prvim ili novim zaposlenjem su imali priliku da konkurišu na 67.284 oglasa za poslove koji su raspisali poslodavaci. Takođe, beleži se i rast od šest u broju kandidata koji su konkurisali na oglase iz ponude našeg sajta, preko kojeg je u 2021.godini posao tražilo 241.636 ljudi“, navodi Turinski.

Baner Boom93 Android aplikacija

Iz godine u godinu sve se više govori o sve većem deficitu kadrova na tržištu rada u našoj zemlji. Pored nezaobilaznog sektora IT-ja, manjak radnika na tržištu osećaju i svi oni koji su u potrazi za kandidatima sa srednjom stručnom spremom i to naročito zanatskim zanimanjima.

„Ugostitelja je sve manje, pa se tako najviše tragalo za profilima poput kuvara, konobara, ali i pomoćnih radnika u kuhinji, dok sa druge strane nedostaju frizeri, automehaničari, stolari i higijeničari/ke. Pored ovih pozicija, iako je ponuda i potražnja za magacionerima i vozačima zaista bila na visokom nivou, broj konkurisanja je i dalje bio nedovoljan u protekloj godini te i ove dve pozicije spadaju pod deficitarne, što znači da broj prijava nije dovoljan da bi zadovoljio postojeću tražnju za tim kadrovima“, kaže Turinski.

Sve manje kandidata konkuriše na oglase

On navodi da, iako su ponuda i potražnja u porastu, već godinama unazad se uočava pad u broju prosečnog konkurisanja na oglase. U 2021.godini prosečno se konkurisalo 57 puta, što je značajan pad u odnosu na sve prethodne godine. Takođe, značajan pad uočava se od početka do kraja 2021.godine gde se u januaru prosečno konkurisalo 100 puta, a do decembra se duplo smanjio i iznosio svega 49.

„Statistike nam jasno govore da je kandidata na tržištu sve manje i da poslodavci moraju sve više i jače da se bore za iste kako boljim uslovima rada tako i jačanjem svog brenda u smislu poželjenosti i atraktivnosti na tržištu rada“, ističe Turinski.

Podrži Boom93

Boom93 je pokrenuo svoj shop - boom93shop, a kupovinom nekog od artikala podržavate rad naše redakcije. Svaki vaš doprinos, ma kako koliki bio, dragocen je. Jer pravo novinarstvo vredi. Podrži Boom93

Dodaj komentar

Kliknite ovde da biste komentarisali

Vaš komentar

Send this to a friend