Društvo

Kome se treba obratiti ukoliko vam u zdravstvenoj ustanovi izgube karton?

Boom93/N.Stojićević

Boom93/N.Stojićević

Dom zdravlja u kome se pacijenti leče dužan je da čuva zdravstvene kartone svih pacijenata, međutim, šta kada pacijent dođe u situaciju da mu je karton zagubljen, kome se treba obratiti i ko je zadužen za pronalazak istog.

Redakciji Boom93 obratilo se nekoliko građana koji su u Domu zdravlja dobili informaciju da su im kartoni zagubljeni.

Prema rečima sugrađanke koja ima ovaj problem, kada je ustanovljeno da joj kartona nema, odnosno da je zagubljen, u Domu zdravlja joj nije konkretno rečeno kome treba da se obrati kako bi rešila problem.

U Domu zdravlja Požarevac objašnjavaju da ukoliko se pacijenti nađu u ovakvoj situaciji potrebno je da se najpre jave svom izabranom lekaru i timskoj sestri.

„Ukoliko nakon toga karton ne bude pronađen, potrebno je javiti se pravnoj službi koja u saradnji sa arhivom obično pronalazi takav karton“, navode iz ove zdravstvene ustanove.

Kako dodaju, ukoliko se u arhivi ne pronađe karton, otvara se novi, što se dešava u malom procentu slučajeva.

Koja je procedura ukoliko želite da premestite svoj zdravstveni karton u drugu ustanovu?

Ukoliko pacijent želi da preseli svoj karton treba da se obrati ambulanti u kojoj se do tada lečio, te da zatraži da mu se karton pošalje u zdravstvenu ustanovu u kojoj namerava ubuduće da se leči.

To znači da je dom zdravlja u kome se vodi zdravstveni karton pacijenta dužan da službenim putem dostavi zdravstveni karton onom domu zdravlja u koji ga pacijent prenosi. Pacijent treba da ostavi podatke sa tačnom adresom ustanove u kojoj želi da nastavi sa lečenjem.

Kada karton stigne u zdravstvenu ustanovu, pacijent treba da se izjasni kod kog lekara želi da se leči. Do tada,  pravo na zdravstvenu zaštitu ima samo u slučaju hitnih stanja, ali nema pravo na redovne preglede. Pacijenti bez kartona ne dobijaju ni pozive na skrining preglede.