Društvo

Medijski konkursi 2015–2021: Za blizu 14.000 projekata izdvojeno više od 85 miliona evra

Foto/ilustracija mediji pixabay

Foto/ilustracija mediji pixabay

<p class="entry-subtitle">Za medijske konkurse najviše su izdvojile lokalne samouprave, 66,8 miliona evra, ali su maltene polovinom tog novca nagrađeni projekti čiji je cilj, između ostalog, praćenje rada lokalnih vlasti, pokazala je analiza Centra za održive zajednice. Najviše koristi od konkursa imala je RTV Novi Pazar kojoj je za sedam godina 19 odobrenih projekata donelo 2,6 miliona evra.

Od pionirskih dana konkursnog sufinansiranja medijskih sadržaja, 2015. godine, pa do kraja 2021. država, AP Vojvodina i lokalne samouprave dodelili su ukupno 85.435.228 evra za 13.967 projekata koje je podnelo 1.669 podnosilaca, podaci su koje su danas izneli predstavnici Centra za održive zajednice iz Novog Sada.

Ta organizacija predstavila je na konferenciji održanoj putem Zum platforme „Konkursno sufinansiranje javnog interesa u sferi javnog informisanja i otvoreni podaci – Predstavljanje ažurirane otvorene baze podataka i analize procesa konkursnog sufinansiranja medijskih sadržaja od 2015. do 2021. godine“ i bazu svih konkursa koje su u proteklih sedam godina raspisivali Ministarstvo kulture i informisanja, Pokrajinski sekretarijat za kulturu, javno informisanje i odnose sa verskim zajednicama, kao i 152 lokalne samouprave (njih 10 za sve ove godine nikada nije raspisalo konkurse za sufinansiranje medijskih sadržaja!).

Baner Boom93 Android aplikacija

Ne i prva takve vrste, ali dosad po vremenskom obuhvatu najažurnija baza podataka o medijskim konkursima, još će neko vreme biti dragoceni resurs svim novinarima i istraživačima – dok resorno ministarstvo ne završi svoju bazu.

A njena izrada je u planu, potvrdila je Dragica Blagojev iz Ministarstva kulture i informisanja, preciziravši da je „sve još na nivou ideje i želja“. Bila bi to „sveobuhvatna platforma“ koja bi, s jedne strane, učesnicima olakšala proceduru prijavljivanja na konkurse, dodala je, a s druge strane, sadržala bi sve relevantne podatke o projektnom sufinansiranju medija – od toga ko su članovi konkursnih komisija do toga ko je i koliko dobio javnog novca na konkursima.

Opširnije možete pročitati OVDE.