Društvo

Na šta se najviše žale kupci u Srbiji?

FOTO:Pixabay/Ilustracija

FOTO:Pixabay/Ilustracija

<div class="w-full md:w-10/12"> <div class="font-medium post-intro-content content"> Počelo je letnje sezonsko sniženje. Nikica Jovanović iz Nacionalne organizacije potrošača ističe da tržišna inspekcija treba što češće da kontroliše takva sniženja i oglašavanje kako potrošači ne bi imali utisak da su obmanuti. </div> </div>

Naglašava da su najčešći prigovori kupaca da se trgovci ne pridržavaju istaknute cene i uslova prodaje robe, ali i na takozvani privid sniženja. Savetuje da kupci treba prvo da se obrate regionalnoj organizaciji potrošača, koja će ih uputiti na dalje korake i eventualno posredovati između trgovca i potrošača da se problem reši.

Ako trgovac oglasi sniženje od 50 odsto, onda on, kako je za RTS istakla Nikica Jovanović, mora da ima bar petinu tog asortimana po toj sniženoj ceni, da ponudi potrošačima.

Ukazuje, da je čest utisak potrošača da nema dovoljno robe na stanju kada se na izlogu iskaže vrlo primamljiv procenat sniženja određene robe.

„Tržišna inspekcija treba što češće da kontroliše takva sniženja i oglašavanje kako potrošači ne bi imali utisak da su obmanuti. Da vas zapravo navode na kupovinu nekog drugog proizvoda na sniženju, jer su vas primamljivom ponudom naveli da bar uđete u radnju“, rekla je Jovanovićeva.

Koju robu će prodavci i u koje vreme, zimsku ili letnju, nuditi po sniženim cenama stvar je poslovne politike. Sada je, navodi, aktuelno sezonsko sniženje koje počinje od 1. do 15. jula i može trajati najviše 60 dana.

„Moraju imati punu informaciju šta je na sniženju, koji artikli, koja je prethodna cena bila u opticaju, a na kojoj je kasnije oglašeno sniženje. Dakle, da jasno vidite koji je procenat sniženja i da imate sve informacije o maloprodajnom objektu, da se na osnovu svega toga na kraju odlučite da li ćete obaviti kupovinu ili ne“, naglašava Jovanovićeva.

Navodi i da trgovci ulažu puno u timove psihologa i sociologa koji osmišljavaju sniženja i akcije, od boje, zvuka, pa čak i mirisa da kupac uđe u radnju. Sve je podređeno tome da kupac obavi impulsivnu kupovinu, a ne samo onoga što mu je neophodno.
Više informacija možete pročitati OVDE.