Društvo

Od sajber napada prošlo skoro mesec dana, tek polovina službi za katastar funkcionalna

Foto: N1/printscreen

Foto: N1/printscreen

Polovina od ukupnog broja službi za katastar je ponovo funkcionalna, nakon računarske sabotaže koja se dogodila 14. juna, saopštio je Republički geodetski zavod.

Prema planu faznog uspostavljanja sistema, završetak testiranja i puštanja u rad preostalih službi u punom kapacitetu predviđeno je do kraja nedelje.

Iz RGZ-a podsećaju da sve državne institucije imaju obavezu da, putem magistrale državnih organa, digitalno obave uvid u podatke lista nepokretnosti i da u te svrhe nije neophodno da građani samostalno pribavljaju taj dokument.

Ukoliko ipak postoji potreba za listom nepokretnosti u papirnom obliku građani taj dokument mogu da pribave kod javnih beležnika i geodetskih organizacija.

Građani mogu da zakažu termine i podnesu svoje zahteve u vezi sa nepokretnostima u sledećim službama Aleksinac, Apatin, Barajevo, Batočina, Bačka Topola, Blace, Bor, Bujanovac, Valjevo, Velika Plana, Veliko Gradište, Vlasotince, Voždovac, Vranje, Vračar, Vrbas, Vršac, Gornji Milanovac, Grocka, Guča, Despotovac, Doljevac, Žagubica, Žitište, Zaječar, Zvezdara, Zemun, Zrenjanin, Inđija, Irig, Jagodina, Кikinda.

Takođe, termini i zahtevi su dostupni i službama: Кovačica, Кovin, Кoceljeva, Кraljevo, Кragujevac, Кrupanj, Кuršumlija, Lazarevac, Leskovac, Loznica, Ljubovija, Mali Iđoš, Mionica, Mladenovac, Negotin, Niš, Nova Varoš, Novi Beograd, Novi Bečej, Novi Sad 1, Novi Sad 2, Novi Sad 3, Obrenovac, Opovo, Palilula, Pančevo, Paraćin, Pećinci, Petrovac, Požarevac, Preševo i Prokuplje.

U saopštenju je navedeno da služba za katastar ponovo raditi i u Ražnju, Rakovici, Rumi, Savskom venacu, Svrljigu, Smederevu, Smederevskoj Palanci, Somboru, Sopotu, Sremskoj Mitrovici, Sremskim Кarlovcima, Staroj Pazovi, Starom gradu, Subotici, Surčinu, Ćićevacu, Ćupriji, Ubu, Užicu, Čačak, Čukarici i Šidu.

Tokom prve nedelje funkcionisanja nakon sajber napada, operateri Info centra su obavili 3.020 telefonskih razgovora sa korisnicima, sa vremenom čekanja kraćim od 30 sekundi.

Više informacija možete pročitati OVDE.