Društvo

Poskupljuje registracija vozila

Pixabay/ilustracija
Nekolicina osiguravajućih kuća podigla je cene polise osiguranja od autoodgovornosti za oko 22 odsto u proseku, što je podiglo i ukupnu cenu registracije.

Кako piše „Blic“, oni koji nisu promenili cenovnike od 1. avgusta, učiniće to narednih dana. Prethodni put cena polise osiguranja od autoodgovornosti promenjena je pre punih osam godina – u julu 2014. godine.
Novo poskupljenje se ne odnosi na cenu ukupne registracije, već samo na pomenutu polisu. Primer tako govori da će registracija koja je do sada koštala 27.000 dinara dobiti poskupljenje samo na trošak polise koji iznosi 10.500 dinara. Кonkretnije, 22 odsto poskupljenja značiće dodatni ceh od 2.310 dinara.

Generalni sekretar Udruženja osiguravača Srbije Duško Jovanović detaljno je za „Blic“ pojasnio razloge poskupljenja.

„Osnovni razlog poskupljenja polise osiguranja od autoodgovornosti jeste rast cene rezervnih delova, uslovljen inflacijom na svetskom nivou. Tu je i rast cena usluga transporta i procene štete, a značajna stavka koja je uticala na poskupljenje su i više cene radnog časa u servisima jer smo dostigli cene koje su aktuelne u najrazvijenijim evropskim državama“, rekao je za „Blic“ Jovanović i dodao:

„Ukupna situacija na tržištu automobila se nepovoljno odražava na poslovanje društava za osiguranje u delu AO. Sa jedne strane, proizvode se sve sofisticiranija i skuplja vozila, pre električna, koja su podložnija oštećenjima, dok sa druge strane imamo evidentan skok cene polovnih vozila na tržištu, koja su reper za određivanje naknade šteta na vozilima.“

On naglašava i da je prethodni put cena polise osiguranja od AO promenjena 1. jula 2014. godine. Od tada do danas, zabeležena je inflacija od 20,68 odsto. Sa druge strane, u 2019. godini imali smo promenu bonus/malus sistema u delu povećanja bonusa, sa 10 na 15 za drugu i sa 15 na 25 odsto popusta za prvu premijsku grupu.

Jovanović kaže i da su na rast cene osnovne polise osiguranja uticali i međunarodni faktori.

„Naša obaveza i uslov da budemo deo jedinstvenog tržišta EU, jeste formiranje kapitala koji mora da bude iznad postojećeg odn. onog koji obezbeđuje isključivo ispunjenje minimalnih zakonskih zahteva. To će biti veliki izazov u uslovima liberalizacije tržišta. Iskustva zemalja regiona pokazuju da liberalizacija gotovo po pravilu dovodi do drastičnog pada premije osiguranja od autoodgovornosti. U takvim uslovima ne može se računati na jačanje pozicije kapitala i solventnosti, već se u takvu fazu mora ući sa već pripremljenim snažnim fondovima“, objašnjava Jovanović.

Generalni sekretar UOS kaže i da ne treba zaboraviti dalje povećanje limita za naknadu šteta koje propisuje Zakon o obaveznom osiguranju u saobraćaju. To je kontinuiran proces koji podrazuma postepeno povećanje limita za naknadu šteta.

Ceo tekst Blica možete pročitati na OVOM LINКU.

Podrži Boom93

Boom93 je pokrenuo svoj shop - boom93shop, a kupovinom nekog od artikala podržavate rad naše redakcije. Svaki vaš doprinos, ma kako koliki bio, dragocen je. Jer pravo novinarstvo vredi.

Podrži Boom93

1 Komentar

Kliknite ovde da biste komentarisali

Vaš komentar

%d bloggers like this:
Send this to a friend