Društvo

Požarevačka firma traži vozače autobusa, bonus od 50€ za dovođenje novih kolega

FOTO: Envato elements ilustracija

FOTO: Envato elements ilustracija

Firma Arriva Litas raspisala je konkurs za radno mesto vozača, a kao jedan od benefita posla navodi se „bonus od 50€“ ukoliko dovedete novog kolegu vozača.

Osim toga, kao pogodnosti navedeni su i „veća kreditna sposobnost, popusti za turistička putovanja, smeštaj za sve one koji žive van teritorije Beograda“, navodi se u konkursu objavljenom na društvenoj mreži Facebook.

Svesni smo da je jedno od deficitarnih zanimanja upravo vozač autobusa. Mi se trudimo da na sve načine privučemo vozače da postanu deo našeg tima, ali i da ih zadržimo u našoj kompaniji“, navodi se u objavi.

Baner Boom93 Android aplikacija

Da li su podsticaji poput ovih dovoljni da se vozači opredele za ostanak u Srbiji ostaje da vidimo u narednom periodu.

Srbiji nedostaje 10.000 vozača

Srbija se suočava sa konstantnim odlivom profesionalnih vozača u inostranstvo i jedini načini da se to spreči su ukidanje zabrane polaganja vožnje za E kategoriju pre navršene 21 godine kao i niže cene licenci za vožnju šlepera, tvrde predstavnici domaćeg drumskog transportnog sektora.

Ekonomisti pak imaju drugačije mišljenje i navode da se masovni odlazak profesionalnog vozačkog kadra u razvijene zemlje ne može zaustaviti bez povećanja njihovih primanja u Srbiji.

Domaće transportne firme se suočavaju sa akutnim nedostatkom radne snage i procenjuje se da u ovom trenutku našoj zemlji nedostaje oko 10.000 vozača šlepera, autobusa i drugih velikih vozila.

Problem će se zaoštriti ukoliko počne da raste proizvodnja u zemlji, jer sirovine i gotovu robu neće imati ko da transportuje.

„U ovom trenutku vozači u Srbiji su svesni da više novca mogu da zarade baveći se tim poslom van naših granica nego u zemlji. Shodno tome oni će odlaziti da budu šoferi tamo gde im je to isplativije. Da bi ostali u zemlji potrebno je da poslodavci u transportnim firmama povećaju plate. Tada bi domaći profesionalni vozači mogli da razmišljaju da ostanu u Srbiji i bave se tim poslom i za nešto niža primanja nego u zemljama Evrope zbog nižih životnih troškova“, izjavio je za Danas Neđo Mandić, predsednik poslovnog udruženja “Međunarodni transport”.