Društvo

Puštena u saobraćaj brza pruga Beograd-Novi Sad, voz „Soko“ stigao za 33 minuta

Beograd/Novi Sad, 19.03.2022. – Pruga Beograd – Novi Sad, u okviru medjunarodne pruge Beograd – Budimpesta, danas je pustena u saobracaj, a u prvom brzom vozu na toj relacij

Beograd/Novi Sad, 19.03.2022. – Pruga Beograd – Novi Sad, u okviru medjunarodne pruge Beograd – Budimpesta, danas je pustena u saobracaj, a u prvom brzom vozu na toj relacij

Pruga Beograd – Novi Sad, u okviru međunarodne pruge Beograd – Budimpešta, puštena je u saobraćaj, a u prvom brzom vozu na toj relaciji, nazvanim „Soko“, bili su predsednik Srbije Aleksandar Vučić, premijer Mađarske Viktor Orban i članovi Vlade Srbije. Voz je u Novi Sad stigao nešto pre 12 sati, za 33 minuta.

Voz na ovoj deonici voziće maksimalnom brzinom od 200 kilometara na čas, prema redu vožnje trebalo bi da saobraća pet puta dnevno, a cena karte tokom promotivnog perida iznosiće 300 dinara u jednom pravcu, za decu do sedam godina u pratnji roditelja karta je besplatna.

Deonica kuda će “SOKO” od danas prolaziti je deo projekta izgradnje brze pruge Beograd-Budimpešta, za koju su obećanja bila da će biti gotova do 2018. godine. Projekat modernizacije pruge je procenjen na oko dve milijarde, a započet je 2016. godine na samitu 16 zemalja centralne i istočne Evrope i Kine.

Baner Boom93 Android aplikacija

Kako je najavljeno, za komfor u brzom vozu biće zaduženi stjuarti i stjuardese, koji će posluživati kafu, čaj i hranu, a u vozu je za putnike obezbeđen besplatan internet.

Posle promotivnog perioda, puna cena povratne karte, kako je ranije najavljivano, trebalo bi da bude 1.600 dinara, a u jednom pravcu 1.000 dinara.

Vučić: Ovo je za nas istorija

„Ovo će dodatno da zbliži Srbe i Mađare, Budimpešta će da nam bude na dva, dva i po sata. Neverovatno je kakva će to veza da bude. Presrećan sam, ovo je za nas istorija“, rekao je predsednik Srbije Aleksandar Vučić.

„Kad prođemo Batajnicu ići ćemo 200 na sat. Tako ćemo za manje od tri sata moći da dođemo u Budimpeštu“, rekao je Vučić.

Brnabić: Presrećna sam, Srbija je danas drugačija zemlja

„Presrećna sam i preponosna, ovako nešto mi smo mogli samo da sanjamo, a sada vidimo koliko je Srbija danas drugačija zemlja“, rekla je premijerka Ana Brnabić.

„Mogu samo da zamislim koliko će uticati na kvalitet života, kada jedan student iz Beograda bude mogao da putuje na fakultet u Novom Sadu. Ovo je nova Srbija“, izjavila je Brnabićeva.

Orban: Srbija i Mađarska nikada nisu bile bliže

Premijer Mađarske Viktor Orban rekao je da danas povezujemo dve zemlje, dve prestonice i na taj način olakšavamo život i Srbima i Mađarima.

„I Mađari i Srbi su narod sa teškom istorijskom sudbinom, ali danas prijateljstvo između dva naroda nikada nije bilo toliko blisko“, rekao je Orban.

Svakog dana 18 polazaka iz oba grada

Svakog dana će biti 18 polazaka iz oba grada, prvi u 05.25 iz Beograda, odnosno u 05.28 iz Novog Sada. Poslednji voz će kretati u 22.02 iz Novog Sada, a u 22.20 sa stanice Beograd-Centar, odnosno iz Prokopa.

Saobraćaće tri vrste vozova: „Intersiti“, „Regio-ekspres“ i „Regio“ koji će se razlikovati po broju stanica na kojima će stajati, a time i po trajanju putovanja izmedju dva grada.

Putovanje „Regio-ekspresom“ trajaće 49 minuta, pošto će se zaustavljati na sedam međustanica: Novi Beograd, Batajnica, Nova Pazova, Stara Pazova, Indjija, Beška, Sremski Karlovci.

Najsporiji će biti „Regio vozovi“ koji će putovati 55 do 57 minuta, a stajaće na 11 međustanica: Novi Beograd, Tošin Bunar, Zemun, Zemun Polje, Batajnica, Nova Pazova, Stara Pazova, Indjija, Beška, Sremski Karlovci i Petrovaradin.

Najveću brzinu od 200 kilometara na sat vozovi će razvijati na delu od stanice Batajnica do rasputnice Karlovački Vinogradi, u dužini od 41,4 kilometara.

Za radove na trećoj deonici brze pruge od Novog Sada do graničnog prelaza Kelebija sa Mađarskom, u dužni od 108,2 kilometara, koji su već počeli, sredstva su obezbeđena iz kineskog kredita, a trebalo bi da budu završeni za tri godine. Izgradnja će koštati 1,2 milijarde dolara.

Izgradnja pruge Beograd – Budimpešta ukupno će koštati oko četiri milijarde evra.

To jedan od prvih projekata u okviru kineske globalne inicijative „Pojas i put“, dogovoren kao zajednički projekat Kine, Srbije i Mađarske.

Pruga Beograd – Novi Sad je zbog rekonstrukcije bila zatvorena od februara 2019. godine.

Veliki broj građana dočekao je voz na stanici u Novom Sadu.