Društvo
Uskoro brzinom od 120 km/h vozom na relaciji Požarevac-Beograd?
Nakon dve godine rada, u decembru su počeli finalni radovi na kontaktnoj mreži u okviru kapitalnog projekta modernizacije pruge Jajinci – Mala Krsna, kojom bi se ponovo osposobila pruga na relaciji Požarevac – Beograd.
Kraj ovog poduhvata ujedno označava i početak pruge na trasi međunarodnog železničkog Koridora 10 kroz Srbiju.
Izvođenje radova na rekonstrukciji 58,8 kilometara duge deonice brzina voza biće podignuta sa 50 na 120 kilometara na čas, piše portal Biz Life.
„Radovi su obuhvatali montažu gotovo 80 kilometara voznog voda, a pre toga demontažu starih elemenata za nošenje i zatezanje kontaktne mreže na svim prolaznim kolosecima i na 25 kilometara postojeće kontaktne mreže na sporednim kolosecima, te njihovu zamenu novim”, precizirao je za BizLife Veljko Savić, vodeći inženjer Elnos Srbije.
Tokom izvođenja radova najveći izazov bilo je uvođenje elektrifikacije u tunele „Lipe” i „Beli potok”.
„Ukupna dužina ovih tunela iznosi 2,5 kilometra. Izgrađeni su pre Drugog svetskog rata, odnosno pre vremena elektrifikacije železnice. Izvođenje radova u tunelima zahtevalo je veliko strpljenje i oprez”, rekao je Savić.
Posebno je zahtevno bilo i izvođenje radova rekonstrukcije železničke stanice Mala Krsna sa 8 koloseka, koja je jedno od najznačajnijih železničkih čvorišta u Srbiji.
Deo šireg plana
Panevropski Koridor 10, čiji je deo pruga Jajinci – Mala Krsna, spojiće Austriju preko zapadnog Balkana sa Grčkom železničkim kolosekom dugim 2152 kilometara. Srbija će završetkom radova na modernizaciji i rekonstrukciji deonica koje su deo železničkog Koridora 10 postati izuzetno važna ruta u povezivanju regiona sa srednjom Evropom i njenim jugom.