Društvo

Veća plata presudna za promenu radnog mesta

FOTO: R. Momirović/Boom93

FOTO: R. Momirović/Boom93

Građani Srbije manje su fokusirani na svoj posao u odnosu na ispitanike iz 180 zemalja širom sveta. Samo 23% anketiranih u našoj zemlji izjavilo je da im je posao na prvom mestu, dok je globalni prosek 42%, pokazalo je istraživanje „Budućnost zapošljavanja u Srbiji – šta poslodavci treba da znaju”.

Ova velika svetska analiza sprovedena među čak 90.000 ljudi u saradnji Boston Consulting Group (BCG), globalnog udruženja portala za zapošljavanje The Network i sajta Infostud.

Kada je reč o motivima za promenu radnog mesta, 71% ispitanika smatra da je veća plata presudna, dok 42% navodi bolje uslove za razvoj karijere, dok je 35% njih reklo da bi poslodavca promenilo kada bi posao bio sadržajno zanimljiviji.

Ako se kao parametar uzme pronalaženje posla, čak 66% anketiranih najviše veruje preporukama prijatelja, a 60% želi da vidi svoje buduće radno mesto pre nego što se pridruži kompaniji.

Manje nam je važno napredovanje

Prema istraživanju, ulazak u uspešnu kompaniju i napredovanje na rukovodeću poziciju je manje važno građanima Srbije (28%) u odnosu na kandidate širom sveta (41%).

Kada je reč o željenom modelu rada, samo 39% ispitanika u Srbiji bi više volelo hibridni model (54% globalno), dok bi 51% naših ljudi želelo da radi u potpunosti na radnom mestu (za razliku od 35% u svetu).

U anketi je 69% ispitanika istaklo da pre svega želi stabilan posao sa dobrim balansom između rada  i privatnog života, što je dominantan trend zastupljen svuda, bez obzira na starosnu grupu zaposlenih. Napredovanje u karijeri u dobroj kompaniji je na drugom mestu, a rad na uzbudljivim proizvodima, temama i tehnologijama je na trećem.

Ipak, finansijska kompenzacija ostaje odlučujući faktor u prihvatanju ili odbijanju poslovnih ponuda. Kako globalno tržište rada pokazuje, uprkos trenutnom usporavanju  ekonomije i recesije u svetu, nezaposlenost je na niskom nivou, a poslodavci žele da pridobiju vrhunske talente, posebno u sektorima sa velikom potražnjom.

Više informacija možete pročitati OVDE.