Društvo

Za godinu dana najviše poskupeli kafa, povrće i mlečni proizvodi

FOTO: S. Lisac/Boom93

FOTO: S. Lisac/Boom93

Prema podacima Republičkog zavoda za statistiku, u odnosu na april prethodne godine, potrošačke cene su porasle za gotovo 10 odsto.

Ovo se naročito odnosi na hranu, koja je prema zvaničnoj statistici za godinu dana, poskupela 15,8 odsto.

Ukoliko se to raščlani na određene kategorije proizvoda, prema statistici najviše su poskupeli kafa i čaj i to 24,5%.

Baner Boom93 Android aplikacija

Pored kafe, najviše je poskupelo povrće, koje je u odnosu na prethodnu godinu poiskupelo čak 23,7 odsto. Za godinu cene mesa su porasle za gotovo petinu – 19,5 odsto. Potom masti i ulja sa poskupljenjem od 17,6 odsto.

Mleko, sir i jaja, po statistici, poskupeli su za 12 procenata.

Gorivo i mazivo za putnička vozila tokom godinu dana poskupelo je za 19,8 odsto.

Boom93 je ranije pisao o povećanju cena, ali i o cenama osnovnih životnih namirnica u lokalnim prodavnicama.

NBS: Inflacija u skladu sa očekivanjima

„Prema podacima Republičkog zavoda za statistiku, inflacija je u aprilu na mesečnom nivou iznosila 1,5 odsto, dok je u odnosu na april 2021. godine iznosila 9,6 odsto, što je u skladu sa očekivanjima Narodne banke Srbije, saopštila je centralna banka.

„Mesečnu dinamiku kretanja inflacije i u aprilu obeležili su rast cena hrane, cena proizvoda u okviru bazne inflacije (indeks potrošačkih cena po isključenju hrane, energije, alkohola i cigareta) i cena energenata“, navodi NBS.

Na mesečnu inflaciju od 1,5 odsto, kako se ističe, najviše je uticalo povećanje cena neprerađene hrane od 5,6 odsto, i to pre svega cena povrća i svežeg mesa.

Prema podacima Republičkog zavoda za statistiku, inflacija je u aprilu na mesečnom nivou iznosila 1,5%, dok je u odnosu na april 2021. godine iznosila 9,6%, što je u skladu sa očekivanjima Narodne banke Srbije.

Prema statistici, ali i podacima sa terena o tome koliko su cene porasle u poslednjih godinu dana, građanima preostaje da se ili odreknu određenih proizvoda koje koriste ili da smanje količinu kafe, mesa, ulja i mlečnih proizvoda koje će u narednom periodu kupovati.