Društvo

Zašto je ukinuto autobusko stajalište u ulici Moše Pijade?

Foto: S. Lisac

Foto: S. Lisac

Krajem prošle godine građani koji koriste gradski prevoz podneli su zahtev odeljenju za komunalne delatnosti i energetiku za vraćanje autobuskog stajališta na liniji Brežanski put-Busije. Reč je o autobuskom stajalištu ispred tržnog centra “Novi Dom” u ulici Moše Pijade.

Rukovodilac odeljenja za komunalne delatnosti i energetiku, Ivana Perišić rekla je za Boom 93 da je autobusko stajalište kod Novog doma ukinuto zbog izmene režima saobraćaja.

Tamo sada stoji i znak da je zabranjeno zaustavljanje i parkiranje vozila u toj traci, jer je to traka za kretanje vozila pravo, a posebno se izdvaja traka vozila koja skreću na parking.”

Baner Boom93 Android aplikacija

Autobusko stajalište najpre nije funkcionisalo zbog radova na kružnom toku, a kasnije i zbog  rekonstrukcije desne strane trotoara u delu ulice Moše Pijade, a nakon toga je i skroz ukinuto zbog izmene režima saobraćaja.

Inače, nakon usvajanja projekta javno-privatnog partnerstva u cilju uspostavljanja kvalitetnijeg prevoza, Grad Požarevac još uvek nije ni nakon drugog puta uspeo da sprovede javnu nabavku za novi sistem javnog prevoza.

Perišić navodi da  trenutno gradska autobuska stajališta mogu da koriste svi prevoznici i da samoinicijativno određuju koja će i u kom periodu ta stajališta koristiti. Grad nema nikakvih ingerencija da naloži bilo kom prevozniku da staje na bilo koje stajalište.

“S obzirom da mi to nismo uredili zakonski, prevoznici sami određuju svoje redove vožnje i koja će stajališta koristiti. Tek kada budemo imali zaključen ugovor sa prevoznikom, koji će imati isključivo pravo  da staje na sva stajališta, koja su u okviru gradskog i prigradskog prevoza i kada mi budemo usvajali redove vožnje i diktirali cenu prevoza, moći ćemo da odlučujemo  gde će i koje stajalište biti aktivno”, navodi Perišić.

Podsetimo, projektom javno-privatnog partnerstva predviđena je mogućnost elektronskog sistema naplate karata u autobusu, a troškove bi snosio privatni partner. S druge strane, troškove kontrole bi obavljao grad. Cenu karata za prevoz , kao komunalne usluge, određivao bi grad, ali tako da ne dovodi preduzeće koje obavlja prevoz u nezavidan položaj.