Ekonomija

U Srbiji 40 odsto prometa u maloprodaji ostvaruju velike prodavnice

Razvoj trgovine u Srbiji je neravnomeran, a u pojedinim područjima maloprodaja je posebno nerazvijena. Zbog toga najviše ispaštaju potrošači.

Strategija razvoja trgovine, kao strateški dokument neophodan za pravilan razvoj privrede do 2025. godine treba da usmeri razvoj trgovine, rečeno je danas na predstavljanju njenog nacrta.

Baner Boom93 Android aplikacijaMaloprodajno tržište Srbije je na uzlaznoj liniji, rečeno je na javnom slušanju “Predstavljanja Nacrta strategije trgovine Republike Srbije do 2025. godine” koji je organizovao skupštinski Odbor za privredu, regionalni razvoj, trgovinu, turizam i energetiku.

U maloprodaji Srbije 40 odsto prometa ostvaruju velike prodavnice, a 20 odsto male, naveo je pomoćnik ministra trgovine Jasmin Hodžić predstavljajući Predlog strategije.

Pojedini segmenti trgovine nisu dovoljno razvijeni u odnosu na vodeće zemlje Evrope i sveta, konstatuje se u strategiji.

Ukazuje se i da je u posmatranom periodu od pet godina Srbija imala najniži malopriodajni promet po stanovniku u poređenju sa svim zemljama Evropske unije.

Iako je mnogo urađeno i u oblasti elektronske trgovine, kaže Hodžić, treba preduzeti mere da se ta oblast dodatno pospeši.

Promet e-trgovine je drastično skočio u epidemiji, a s obzirom na to da su procene da je oko četiri miliona e-kupaca u Srbiji, strategija predviđa subvencije i edukacije za e-trgovinu.

U Strategiji stoji da je u prošlom petogodišnjem periodu razvoj maloprodaje u Srbiji zabeležio značajan rast i da je broj prodavnica porastao za 15 odsto, što se uz porast zaposlenih od 17 odsto karaktreriše kao ekspanzija.

Među predlozima za unapređenje maloprodaje u Srbiji su podsticanje dolaska novih maloprodajnih trgovaca u ruralna i nerazvijena područja, unapređenje infrastrukture, razvoj i upotreba informacionih tehnologija u maloprodaji, kroz dostupnost plaćanja karticama.

Predlozi koje Starategija donosi za unapređenje trgovine usmereni su na zaštitu konkurencije i zaštitu potrošača, podsticanje razvoja informacionih tehnologija u marketingu i suzbijanje nezakonite ekonomije.