Film

Netfliksova produkcija osvojila najviše nominacija za Oskara

Netfliks je ove godine osvojio 27 nominacija za prestižnu filmsku nagradu Oskar, više od ijednog drugog studija, za ostvarenja nastala u godini kada je striming postao dominantna sila u Holivudu.

Njegov „The Power of the Dog“ rediteljke Džejn Kempion, dobio je 12 nominacija i među kritičarima i važi za favorita za glavnu nagradu.

Pored tog ostvarenja, Netfliks može da se pohvali i uspehom „Don’t Look Up“, koji je dobio četiri nominacije, između ostalih i za najbolji film, kao i ekranizacijom knjige Elene Ferante „Mračna kći“, rediteljskim prvencem Megi Džilenhol, koji je dobio tri nominacije.

Tu su i mjuzikl „Tick, Tick… Boom!“ i animirana komedija „The Mitchells vs. the Machines“, kao i nekoliko kratkih filmova.

Da li je 94. ceremonija dodele nagrada Akademije filmskih umetnosti i nauke prva na kojoj će striming servis konačno dobiti i glavno priznanje i šta to za njih znači?

„Eksplozija“ strimovanja

Uticaj striming servisa raste već godinama, ali je doslovno „eksplodirao“ tokom perioda pandemije, a to se očekivano odrazilo i na Oskare.

Prošla godina ostaće upamćena kao prva kada su striming servisi osvojili tri od osam nominacija za najbolji film. Takođe, Netfliks je dobio neverovatnih 35 nominacija (više nego ove godine), ostavivši iza sebe sve ostale striming servise, ali i tradicionalne studije.

Istini za volju, striming servis je prvu nominaciju za najbolji film dobio 2019. za film „Roma“, zatim 2020. imao je dve nominacije za najbolji film i to sa „Ircem“ i „Pričom o braku“, dok su 2021. u trci za prestižno priznanje bili „Suđenje čikaškoj sedmorici“ i „Mank“.

Vredi napomenuti i da Netfliks nije jedini: ove godine je po prvi put u trci za glavnu nagradu i Epl TV Plus sa ostvarenjem „CODA“, koje je pobralo simpatije kritike, ali i značajna priznanja na festivalima, počevši od čuvenog Sandensa.

Takođe, Amazon studio koji nije uspeo da osvoji mesto u glavnoj kategoriji, ipak ima razloga za slavlje, budući da je osvojio četiri nominacije: tri za „Being the Ricardos“ i jednu za „Coming 2 America“ (prošle godine osvojio je dva Oskara za „The Sound of Metal“).

Izgleda da striming servisi, u eri kada se takmiče za svakog pretplatnika, ozbiljno shvataju filmske nagrade, jer velika priznanja značajno utiču na gledanost njihovih originalnih sadržaja, a time i na njihovu poziciju na tržištu.

Bez obzira na to da li im se učešće u skupim kampanjama za velike nagrade kratkoročno isplati, dugoročno su svakako na dobitku.

Pobeđuje onaj ko najbolje analizira

Uspeh striming servisa na nominacijama za Oskare podseća nas na važnu činjenicu, kažu upućeni, a to je da oni imaju veliku prednost u odnosu na tradicionalne distributere jer vladaju izuzetno korisnim informacijama o ljubiteljima filmova.

Dok bioskopi mogu da uspešnost svojih filmova mere isključivo preko broja prodatih karata i sporadično po ocenama koje im publika daje na forumima, striming servisi poznaju do tančina ukus svoje publike.

Prateći ponašanje pretplatnika na internetu, oni unapred znaju koji glumci će im se svideti, koji žanr im odgovara, u kom periodu godine će najverovatnije provoditi vreme gledajući filmove, na kojim uređajima, kao i mnoge druge važne podatke.

Drugim rečima, oni ne samo da imaju mogućnost da stvaraju kvalitetan sadržaj, nego i da predvide gde će on napraviti najviše odjeka.

Netfliks zahvaljujući najvećoj bazi pretplatnika, raspolaže i najvećom količinom informacija, a time i najfunkcionalnijom marketinškom mašinerijom uz koju je visok broj nominacija očekivan.

Bez obzira na to da li će ove godine uspeti da osvoji priznanje u glavnoj kategoriji, više nije pitanje da li je tako nešto moguće, nego kada će se dogoditi.

Podrži Boom93

Boom93 je pokrenuo svoj shop - boom93shop, a kupovinom nekog od artikala podržavate rad naše redakcije. Svaki vaš doprinos, ma kako koliki bio, dragocen je. Jer pravo novinarstvo vredi.

Podrži Boom93

Dodaj komentar

Kliknite ovde da biste komentarisali

Vaš komentar

Send this to a friend