Naše pare

Varijabilni deo računa isti sa ili bez grejanja? Evo šta kažu u Toplifikaciji

Više korisnika Toplifikacije požalilo se da su majski računi za grejanje u Požarevcu dostavljeni su sa zakašnjenjem od nedelju dana, ali i sa identičnim iznosima kao u aprilu. Ovo se pre svega odnosi na varijabilni deo, a potrošačima je nejasno kako su za svega par dana grejanja u maju uspeli da ostvare isti utrošak energije kao u aprilu.

U Toplifikaciji kažu da je do kašnjenja u izdavanju računa došlo zbog dužeg perioda očitavanja potrošnje, ali da to neće napraviti probleme jer se računi plaćaju do kraja meseca.

Kako nam je objašnjeno, potrošačima se zaključno sa poslednjim mesecom u grejnoj sezoni obračunava akontacija na varijabilnu potrošnju, na osnovu mesečnog proseka za prethodnu godinu.

 

„I da ništa nije grejano u maju, računi bi bili isti, samo što bi imali više vremena za očitavanje“, kaže direktor Toplifikacije, Dejan Dačić.

Završetkom očitavanja brojila, potrošači će do nove grejne sezone mesečno plaćati ili će im biti odbijena razlika između celokupne potrošnje u sezoni i akontacije.

 

„Praktično je osmi mesec sezone taj kada vršimo preračun i onda ćemo videti gde smo, da li je avansno plaćeno više ili manje“, kaže rukovodilac poslovnog sistema Tomislav Mihailović.

Kako nam je objasnio Dačić, to je učinjeno kako bi se izbegla disproporcija u iznosima, odnosno da potrošači ne bi dobili višestruko uvećane račune tokom same grejne sezone.

Korsnici uglavnom kritikuju ovakvo rešenje jer kažu da se na taj način građanima na računima ne ispostavlja realna potrošnja, odnosno podaci koji prikazuju pravo stanje.

Građani se žale da je grejanje skuplje, a pravna lica da su računi niži nego ranije, s tim što ne plaćaju samo šest, već svih 12 meseci.  

U Toplifikaciji objašnjavaju da domaćinstvima grejanje za građane novim obračunom jeste skuplje nego ranije jer se promenio odnos između pravnih i fizičkih lica. Za istu potrošnju pravna lica su ranije plaćala duplo višu cenu, a taj odnos je sada 1: 1,25. To je za posledicu imalo pojeftinjenje grejanja za pravna lica i poskupljenje za domaćinstva.

Nažalost , tek sada korisnici znaju da se potrošnja očitava jednom godišnje. To znači da će tek kada bude prošlo godinu dana od primene novog tarifnog sistema, mnogima biti jasnije koliko su im uvećani ili smanjeni računi i koliko zaista troše energije tokom grejne sezone.  

 

Projekat “ Hoću da znam”  (Transparentnost javnih finansija i odgvornost vršilaca  javnih funkcija) finansira Evropska unija u okviru Medijskog programa 2014. Sadržaj ovog teksta i stavovi izneti u njemu su isključiva odgovornost Boom93 i  ne odražavaju mišljenja i stavove Evropske unije.

Podrži Boom93

Boom93 je pokrenuo svoj shop - boom93shop, a kupovinom nekog od artikala podržavate rad naše redakcije. Svaki vaš doprinos, ma kako koliki bio, dragocen je. Jer pravo novinarstvo vredi.

Podrži Boom93
Avatar

Boom93 Redakcija

Svojim odgovornim i profesionalnim radom redakcija Boom93 poštuje novinarske i profesionalne kodekse dajući svoj doprinos ostvarivanju javnog interesa u oblasti informisanja putem istinitog, nepristrasnog, pravovremenog i potpunog informisanja građana o svim važnim pitanjima značajnim za javnost. Stečeni kredibilitet se zasniva na objektivnosti, nezavisnoj uređivačkoj politici, odbrani javnog interesa, poštovanju novinarskih kodeksa i poverenju građana koje se gradi više od 28 godina.

Dodaj komentar

Kliknite ovde da biste komentarisali

Vaš komentar

Send this to a friend