BBC News

Komunalni red i Srbija: Zašto je ugašen omiljeni Tviter nalog Beograđana na koji su prijavljivali gradske probleme

FonetOd 14. marta, Beograđani umesto na tviteru i telefonom, komunalne probleme mogu da prijave samo Servisnom centru Tviter i Fejsbuk profil, sajt, broj telefona i aplikacija odlaze u istoriju, na beogradsku scenu stupa – jedinstveni servisni centar. Stanovnici Beograda moraće da se naviknu na novi način prijave problema u glavnom gradu Srbije. Korisnici Tvitera bili […]

Beograd

Fonet
Od 14. marta, Beograđani umesto na tviteru i telefonom, komunalne probleme mogu da prijave samo Servisnom centru

Tviter i Fejsbuk profil, sajt, broj telefona i aplikacija odlaze u istoriju, na beogradsku scenu stupa – jedinstveni servisni centar.

Stanovnici Beograda moraće da se naviknu na novi način prijave problema u glavnom gradu Srbije.

Korisnici Tvitera bili su iznenađeni kada su otkrili da je popularni profil @prijavi_problem službe Beokom na toj društvenoj mreži – ugašen.

Od 14. marta, ni sajt Beokoma ne funkcioniše, a na aplikacijama za android i ajfon mobilne telefone pojavljuje se obaveštenje da „servis nije u funkciji“.

Telefonski broj Beokoma 0800110011 još je u funkciji, a snimljena poruka kaže da je u pitanju „servisni centar Grada Beograda“.

Umesto ukinutih platformi, Beograđanima je za prijavu problema u gradu na raspolaganju telefon Servisnog centra na broju 11-0-11.

Na pitanje zbog čega je ukinut već postojeći servis, iz Grada Beograda za BBC na srpskom do objave teksta nisu odgovorili.

Šapić, Beograd

Beoinfo
Aleksandar Šapić otvorio je Servisni centar u Beogradu koji će zameniti nekoliko platformi na kojima su stanovnici glavnog grada prijavljivali komunalne probleme

Aleksandar Šapić, gradonačelnik Beograda, rekao je na otvaranju prostorija Servisnog centra u Knez Mihailovoj ulici da su prvi put svi „subjekti čiji je osnivač Grad Beograd“ na jednom mestu.

Infostan tehnologija, Gradsko stambeno, Parking servis, Javno osvetljenje, Javni prevoz, Beogradski vodovod i kanalizacija, Beogradske elektrane, Gradska čistoća, Zelenilo Beograd, Beograd put – ovo su javna preduzeća koja će biti objedinjena u ovaj sistem, a gradonačelnik je najavio da će im se pridružiti i Beogradske pijace, Veterina Beograd, kao i ustanove kulture i sportski centri.

Ovaj servis, naveo je Šapić, biće dostupan Beograđanima non-stop, a odgovor na prijave dobiće u roku od tri dana.

„Lično ću kontrolisati centar, sve će se beležiti, tako da će svi segmenti koji moraju da daju informacije biti ‘u velikom bratu'“, rekao je Šapić.

Kako je naveo, ovakav sistem za Grad Beograd sproveo je po ugledu na sličan koji je imao dok je bio predsednik opštine Novi Beograd.

Tokom predizborne kampanje za lokalne izbore prošle godine, Šapić je najavio uspostavljanje ovakvog sistema ukoliko pobedi.

Na Tviteru, gde više ne može da prijavljuje probleme, oglasio se i Dobrica Veselinović, šef opozicione odborničke grupe Ne davimo Beograd – Moramo u Skupštini Beograda.

„Iako je dosadašnji sistem imao ozbiljnih sistemskih, kao i problema u svakodnevnom radu, banalno ‘rebrendiranje’ servisa koje gradonačelnik Aleksandar Šapić pokušava svakako neće doprineti boljem komunalnom redu i poštovanju pravila u našem gradu“, napisao je Veselinović.

aplikacija Beokom ne radi

BBC/Beokom
Ni aplikacija za android i ajfon ne funkcioniše više posle sedam godina

Šta je bio Beokom?

Beokom servis bio je Služba za komunikacije i koordinaciju odnosa sa građanima, koja je radila u okviru Sekretarijata za poslove odbrane, vanrednih situacija, komunikacije i koordinaciju odnosa sa građanima Beograda.

Ovaj gradski sekretarijat ima nadležnost nad „aktivnostima javnih komunalnih preduzeća, javnih preduzeća i drugih subjekata čiji je osnivač Beograd, komunikaciju sa građanima, kao i prijem i obradu primedbi građana“, navodi se na sajtu grada.

Beokom servis je 2015. godine u rad pustio novi sistem koji pomaže Beograđanima „bolje i brže rešavanje problema„.

Iste godine na predlog jednog tviteraša, grad Beograd otvara i profil na ovoj društvenoj mreži.

Sledeće godine je predstavljena i aplikacija za mobilne telefone, navodi se na sajtu grada Beograda.

Od nade za povratak Beokoma do šala o ‘stečaju’ – kako su Beograđani reagovali

Tviteraši su, prema reakcijama, bili prilično začuđeni gašenjem Beokom sistema.

Neki od njih su se javno zapitali kome da prijavljuju probleme.

Korisnici ove društvene mreže su kritikovali ovakav potez jer je to bila „jedna od stvari koje su funkcionisale“.

Drugi tviteraši su pomislili da je u pitanju samo greška i ponadali se da će se ovaj sistem vratiti.

A neki su i zbijali šale, pa su pitali da li je ovaj servis „otišao u stečaj“.


Pratite nas na Fejsbuku,Tviteru i Vajberu. Ako imate predlog teme za nas, javite se na [email protected]