BBC News
Komunalni red i Srbija: Zašto je ugašen omiljeni Tviter nalog Beograđana na koji su prijavljivali gradske probleme
FonetOd 14. marta, Beograđani umesto na tviteru i telefonom, komunalne probleme mogu da prijave samo Servisnom centru Tviter i Fejsbuk profil, sajt, broj telefona i aplikacija odlaze u istoriju, na beogradsku scenu stupa – jedinstveni servisni centar. Stanovnici Beograda moraće da se naviknu na novi način prijave problema u glavnom gradu Srbije. Korisnici Tvitera bili […]
Tviter i Fejsbuk profil, sajt, broj telefona i aplikacija odlaze u istoriju, na beogradsku scenu stupa – jedinstveni servisni centar.
Stanovnici Beograda moraće da se naviknu na novi način prijave problema u glavnom gradu Srbije.
Korisnici Tvitera bili su iznenađeni kada su otkrili da je popularni profil @prijavi_problem službe Beokom na toj društvenoj mreži – ugašen.
Od 14. marta, ni sajt Beokoma ne funkcioniše, a na aplikacijama za android i ajfon mobilne telefone pojavljuje se obaveštenje da „servis nije u funkciji“.
Telefonski broj Beokoma 0800110011 još je u funkciji, a snimljena poruka kaže da je u pitanju „servisni centar Grada Beograda“.
Umesto ukinutih platformi, Beograđanima je za prijavu problema u gradu na raspolaganju telefon Servisnog centra na broju 11-0-11.
Na pitanje zbog čega je ukinut već postojeći servis, iz Grada Beograda za BBC na srpskom do objave teksta nisu odgovorili.
- Zašto je sporan i povučen spot kampanje za bezbednost u saobraćaju u Beogradu
- Zašto kiša u Beograd uvek donese i saobraćajni kolaps
- Buka u gradu, zdravlje o koncu
Aleksandar Šapić, gradonačelnik Beograda, rekao je na otvaranju prostorija Servisnog centra u Knez Mihailovoj ulici da su prvi put svi „subjekti čiji je osnivač Grad Beograd“ na jednom mestu.
Infostan tehnologija, Gradsko stambeno, Parking servis, Javno osvetljenje, Javni prevoz, Beogradski vodovod i kanalizacija, Beogradske elektrane, Gradska čistoća, Zelenilo Beograd, Beograd put – ovo su javna preduzeća koja će biti objedinjena u ovaj sistem, a gradonačelnik je najavio da će im se pridružiti i Beogradske pijace, Veterina Beograd, kao i ustanove kulture i sportski centri.
Ovaj servis, naveo je Šapić, biće dostupan Beograđanima non-stop, a odgovor na prijave dobiće u roku od tri dana.
„Lično ću kontrolisati centar, sve će se beležiti, tako da će svi segmenti koji moraju da daju informacije biti ‘u velikom bratu'“, rekao je Šapić.
Kako je naveo, ovakav sistem za Grad Beograd sproveo je po ugledu na sličan koji je imao dok je bio predsednik opštine Novi Beograd.
Tokom predizborne kampanje za lokalne izbore prošle godine, Šapić je najavio uspostavljanje ovakvog sistema ukoliko pobedi.
Na Tviteru, gde više ne može da prijavljuje probleme, oglasio se i Dobrica Veselinović, šef opozicione odborničke grupe Ne davimo Beograd – Moramo u Skupštini Beograda.
„Iako je dosadašnji sistem imao ozbiljnih sistemskih, kao i problema u svakodnevnom radu, banalno ‘rebrendiranje’ servisa koje gradonačelnik Aleksandar Šapić pokušava svakako neće doprineti boljem komunalnom redu i poštovanju pravila u našem gradu“, napisao je Veselinović.
Umesto Beokom servisa, jedinstvenog broja telefona za prijavu problema u Beogradu sajta i @prijavi_problem tviter naloga, danas smo dobili Servisni centar sa telefonskim brojem…
🤯 https://t.co/XpkwcW8ONi— Dobrica Veselinović (@dobrinacelnik) March 14, 2023
Šta je bio Beokom?
Beokom servis bio je Služba za komunikacije i koordinaciju odnosa sa građanima, koja je radila u okviru Sekretarijata za poslove odbrane, vanrednih situacija, komunikacije i koordinaciju odnosa sa građanima Beograda.
Ovaj gradski sekretarijat ima nadležnost nad „aktivnostima javnih komunalnih preduzeća, javnih preduzeća i drugih subjekata čiji je osnivač Beograd, komunikaciju sa građanima, kao i prijem i obradu primedbi građana“, navodi se na sajtu grada.
Beokom servis je 2015. godine u rad pustio novi sistem koji pomaže Beograđanima „bolje i brže rešavanje problema„.
Iste godine na predlog jednog tviteraša, grad Beograd otvara i profil na ovoj društvenoj mreži.
@beograd_rs Da li postoji mogućnost da otvorite TW nalog koji bi se bavio prijemom komunalnih prijava i prosleđivanjem nadležnim službama?
— #VoziBezbedno (@SaobrKamera) May 11, 2015
Драги @SaobrKamera – као што смо и обећали, активиран је налог за пријављивање комуналних проблема – @prijavi_problem Поздрав.
— Град Београд (@beograd_rs) May 29, 2015
Sledeće godine je predstavljena i aplikacija za mobilne telefone, navodi se na sajtu grada Beograda.
- „Srbija – balkanska zadimljena krčma“: Zašto su kafići i dalje puni duvanskog dima
- Zašto se gužva beogradski asfalt
- Kako u Sloveniji, a kako u Srbiji rešavaju problem sa bahatim parkiranjem
Od nade za povratak Beokoma do šala o ‘stečaju’ – kako su Beograđani reagovali
Tviteraši su, prema reakcijama, bili prilično začuđeni gašenjem Beokom sistema.
Neki od njih su se javno zapitali kome da prijavljuju probleme.
Ko je i zašto ugasio Beokom? 💀 pic.twitter.com/874LZd3sLN
— 🌻Sunflower🌻 (@Sundanc00680473) March 14, 2023
Ugašen Beokom servis… kome da prijavljujemo sad?!
— Artifijus 🦎 (@ArtifiJUS) March 14, 2023
Korisnici ove društvene mreže su kritikovali ovakav potez jer je to bila „jedna od stvari koje su funkcionisale“.
Umesto Beokom servisa, mejla za prijavu i tviter-naloga za prijavu, dobijamo samo broj telefona 11-0-11. Malo šminkanja, dok čekamo mejl za prijavu…https://t.co/WxkInwovdk
— Mirjana Jevtić (@MiraZmaj) March 14, 2023
Zasto je ugasen beokom @prijavi_problem nalog? Jedna od stvari koje su funkcionisale. I da li ce ga neki drugi zameniti? @AcaSapic @Cuckovicm pic.twitter.com/vDi5PLgmuZ
— Bane Narodni Pokret Za Mirijevo (@baneraicevic) March 14, 2023
Drugi tviteraši su pomislili da je u pitanju samo greška i ponadali se da će se ovaj sistem vratiti.
Nadam se da ce @beograd_rs sto pre da aktivira nalog Beokom servisa na Tviteru. @prijavi_problem je po mom licnom iskustvu bio jedna od retkih org. jedinica grada Beograda koja je svoj posao radila dobro.
— Milos (@MilosMarkovic83) March 14, 2023
A neki su i zbijali šale, pa su pitali da li je ovaj servis „otišao u stečaj“.
Beokom otišao u stečaj?😂 https://t.co/xkC7uvOOfa
— Predrag Perunicic (@pperunicic76) March 14, 2023
Pratite nas na Fejsbuku,Tviteru i Vajberu. Ako imate predlog teme za nas, javite se na [email protected]