Svet
Evropske medijske grupe tužile Gugl zbog gubitaka u digitalnom oglašavanju
Foto: Pixabay ilustracija
Evropske medijske grupe tužile su danas Gugl zahtevajući da plati kaznu od 2,1 milijardu evra jer su pretrpele gubitke zbog načina na koji ta kompanija digitalno oglašava.
U tužbi koju su podnele 32 medijske grupe tvrde da Gugl za nuđenje robe koristi svoj monopolski položaj na tržištu.
„Medijske kompanije koje su se priključile tužbi pretrpele su gubitke zbog manje konkurentnog tržišta, što je direktan rezultat Guglovog lošeg ponašanja“, navodi se u saopštenju njihovih advokata.
U saopštenju se navodi da bi kompanije dobijale znatno veće prihode od oglašavanja i plaćale niže naknade za usluge reklamiranja.
„Najvažnije je to što su ova sredstva mogla biti reinvestirana u jačanje evropskog medijskog pejzaža“, rekli su advokati.
Gugl je saopštio da se kompanija protivi tužbi, dodajući da je „spekulativna i oportunistička“.
„Gugl konstruktivno sarađuje sa izdavačima širom Evrope. Naši alati za oglašavanje se prilagođavaju i razvijaju u partnerstvu sa istim tim izdavačima“, navela je kompanija.
Medijske grupe koje su podnele tužbu čine izdavači u Austriji, Belgiji, Bugarskoj, Češkoj, Danskoj, Finskoj, Mađarskoj, Luksemburgu, Holandiji, Norveškoj, Poljskoj, Španiji i Švedskoj.