BBC News

Majice sa likom Trampa posle pucnjave povučene iz prodaje u Kini

Nekoliko sati posle atentata na Trampa, u Kini su već bile u prodaji majice sa njegovim likom i podignutom pesnicom.

Kineske platforme za onlajn trgovinu skinule su iz prodaje majice sa likom Donalda Trampa koji diže pesnicu u vazduh nekoliko trenutaka nakon što je na njega pucano.

Majice, koje su puštene u prodaju nekoliko sati posle atentata u Pensilvaniji, bile su dostupne na popularnim sajtovima za e-trgovinu kao što su Taobao i JD.com.

Nejasno je zašto su one uklonjene, ali kineski internet je pod državnom kontrolisan, a sadržaj koji se smatra „osetljivim" rutinski se briše.

Pokušaj ubistva Trampa tokom mitinga u Pensilvaniji prošle subote izazvao je veliku diskusiju na kineskim društvenim mrežama, a heštegovi u vezi sa tim incidentom su bili visoko u trendu na platformi Veibo, sličnoj Iksu.

Kineski trgovci na malo odmah su pokazali preduzimljivost i već tri sata posle pucnjave i lakšeg ranjavanja Trampa u internet prodaju su puštene prve majice.

Majica postavljena na Taobao, jednom od najvećih kineskih sajtova za e-trgovinu, prodavana je po ceni od 39 juana (pet evra).

Dvadesetpetogodišnja prodavačica Taobao rekla je za South China Morning Post da je dobila više od 2.000 porudžbina za majice samo tri sata nakon što ih je oglasila za prodaju.

Većina kupaca bila je iz Kine i SAD.


BBC na srpskom je od sada i na Jutjubu, pratite nas OVDE.


Tramp je godinama izvor onlajn pažnje u Kini - i iz pozitivnih i iz negativnih razloga.

Trgovinski rat koji je vodio sa Pekingom fok je bio američki predsednik razbesneo je vladu i mnoge Kineze, ali je dobio i određenu podršku, između ostalih i od grupe kineskih imigranata u SAD koji su prevodili sve Trampove tvitove preko naloga na društvenoj mreži Iks Iks naloga @Trump_Chinese.

Nalog, pokrenut u septembru 2018. godine, prikupio je više od 344.000 pratilaca tokom godina.

Postoji i popularna onlajn šala koja se igra na kineski prevod Trampa - a to je Čuan.

Često se pominje kao Čuan Đianguo, što u prevodu znači „Tramp - naš graditelj nacije" kao podrugljivo opisivanje onoga što oni vide kao njegovu ulogu u pomaganju da Kina bude postavljena na put da postane supersila.

Kineski preduzetnici već godinama unovčavaju interesovanje za Trampom.

Iako su majice sa Trampom posle pucnjave u Pensilvaniji povučene u Kini, tamošnji onlajn prodavci i dalje prodaju raznu robu sa Trampovim likom, kao što su čarape i šolje sa sloganom njegove predizborne kampanje „Učinimo Ameriku ponovo velikom".

Prodavci širom sveta takođe su iskoristili pokušaj ubistva.

Slične majice su stavljene na prodaju na Lazada i Shopee, platformama za e-trgovinu popularnim u jugoistočnoj Aziji.

Lazada je u vlasništvu kineskog tehnološkog giganta Alibaba (Alibaba Group), u čijem je vlasništvu i Taobao.

Na internetu se mogu pronaći i fotografije na kojima se vidi da se slične majice u vezi sa atentatom prodaju i u SAD.

Na pojedinim majicama piše: „Lideri nikad ne umiru".


Pratite nas na Fejsbuku, Tviteru, Instagramu, Jutjubu i Vajberu. Ako imate predlog teme za nas, javite se na [email protected]