Moj grad

Vodovod: Ugroženo poslovanje zbog neplatiša

FOTO: Boom93

FOTO: Boom93

Našoj redakciji stiglo je saopštenje JKP "Vodovod i kanalizacija". U saopštenju napominju da je poslovanje ovog preduzeća ugroženo zbog neplatiša.

Saopštenje prenosimo u celosti:

"Usled spekulacija javnosti da je Javno komunalno preduzeće Vodovod i kanalizacija Požarevac (u daljem tekstu: Vodovod) ovlastilo advokatsku kancelariju zarad naplate svojih potraživanja prema građanima, i time opteretilo korisnike dodatnim advokatskim troškovima, Vodovod ističe da navedeno nije istina, te da ni jedna aktivnost Vodovoda nije na bilo koji način uvećala troškove korisnika kojima Vodovod pruža komunalne usluge.

Vodovod je u 2024. godini (na kraju trećeg kvartala) imalo 375.943.385,00 RSD neizmirenih potraživanje za pružene komunalne usluge prema nekoliko desetina hiljada neredovnih platiša.

S obzirom da se radi o tolikom enormnom broju neredovnih platiša prema kojima je potrebno preduzeti adekvatne radnje radi naplate dugovanja, Vodovod apsolutno nema dovoljne ljudske i administrativne resurse za navedeno. Sa druge strane, zbog kratkih rokova zastarelosti, velikom delu potraživanja preti zastarelost, te je sve radnje za naplatu potraživanja potrebno preduzeti u najkraćem mogućem roku. Usled navedenog, Vodovod je angažovao advokatsku kancelariju radi naplate dugovanja od neredovnih platiša. Međutim, od građana se ne potražuje ništa dodatno osim onog što duguju na ime komunalnih usluga i kamate ukoliko potraživanje nije utuženo i ako dug plate dobrovoljno, što znači nema dodatnih troškova po osnovu pruženih advokatskih usluga, izvršiteljskih naknada, sudskih ili bilo kojih drugih troškova.

Pored toga, potrebno je istaći da se rad Vodovoda finansira od sredstava naplaćenih na ime pruženih komunalnih usluga. Prema tome, dugovanja građana u iznosu od 375.943.385,00 RSD ozbiljno ugrožava poslovanje Vodovoda, naročito ako se uzme u obzir i moguća zastarelost navedenog što bi značilo da bi Vodovod mogao da u potpunosti ostane bez mogućnosti da navedeni dug naplati. Pravovremena naplata ne samo da je pravo nego i obaveza Vodovoda u skladu sa pozitivnim propisima Republike Srbije. Nepravovremeno i neadekvatno vršenje naplate za pružene komunalne usluge favorizuje neplatiše i nesavesne korisnike, sa druge strane destimuliše redovne platiše i, još važnije, u velikoj meri ugrožava samo snabdevanje vodom i održivost celog sistema.

Svi podaci su dati i obrađeni u skladu sa Zakonom o zaštiti podataka o ličnosti. Takođe, Vodovod ističe da zasigurno male dugove neće utuživati ukoliko budu izmireni pre zastarelosti ali da na to, kako je navedeno, ima pravo odnosno i obavezu da uradi.

Dodatno, advokatska kancelarija sa kojom je uspostavljena saradnja je lider u oblasti servisa i naplate masovnih potraživanja i trošak njenog rada nije prevaljen na korisnike, a ne postoje ni dodatni troškovi Vodovoda jer se sve radi po principu uspešnosti naplate. Jedini eventualni trošak na ime advokatskih usluga može nastati u slučaju utuženja. Vodovod je definisao profesionalnu i detaljnu strategiju naplate. Utuženja će biti izuzetak i prethodiće im nekoliko pokušaja mirnog rešenja naplate. Korisnici koji ne izmire dugovanja ni nakon svih navedenih aktivnosti, onda je obaveza i pravo Vodovoda da svoja potraživanja realizuje u zakonskom postupku.

Imajući u vidu navedeno, ogromna dugovanja neredovnih platiša ozbiljno ugrožavaju poslovanje Vodovoda koje pruža komunalne usluge od opšteg značaja za sve građane. Ipak, svi građani koji svoj dug izmire dobrovoljno pre pokretanja odgovarajućeg postupka, neće imati nikakve dodatne troškove (advokatske niti sudske i troškove postupka pred javnim izvršiteljem).

Vodovod osuđuje senzacionalizam i ističe značaj da se uvek, pre bilo kakvog javnog objavljivanja informacija, kontaktira i čuje druge strana. Nije dobro da se stimuliše neizmirenje obaveza, da se profesionalni pružalac važne komunalne usluge dovodi u kontekst nezakonitog postupanja, da se bez osnova unosi nemir u stanovništvo, pa i privredu, jer do današnjeg dana ni jedan od navoda koji su izrečeni se nije desio i/ili nije u suprotnosti sa zakonima Republike Srbije. Cilj Vodovoda je da se shvati da se na ovaj način upravo teži merama koje su svima u interesu i koje dovode do uštede jer će svi klijenti biti opomenuti bez troškova i uvek ćemo nastojati da nađemo optimalno rešenje plaćanja i saradnje. Time se izbegava rizik pokretanja izvršenja neposredno pred zastaru što bi povećalo iznose dugovanja kao što je to slučaj sa većinom masovnim poverilaca državnih ili nedržavnih kompanija.

Ovo je jedino zvanično saopštenje Vodovoda o navedenom", navodi se u saopštenju JKP "Vodovod i kanalizacija".

Podsetimo, Boom93 je nedavno kontaktirao direktora ovog preduzeća, Miloša Kukolja povodom pritužbi građana koji su nam se obratili, a povodom opomena koje su im poslate za dugovanja koja su veoma niska i ne prelaze 1.000 dinara, ali i koja su već isplaćena.