BBC News

'Labubumanija': Kineski proizvođač lutaka očekuje vrtoglavi rast prihoda

labubu lutka

labubu lutka

Lutke Labubu doprinele su vrtoglavom rastu poslovanja kineske firme Pop Mart.

labubu lutka
Getty Images

Pop Mart, kineska firma koja proizvodi popularne lutke Labubu, očekuje da će u prvoj polovini ove godine imati veliki porast u poslovanju.

Zarada bi u tom periodu trebalo da se uveća za čak 350 odsto u odnosu na isti period prošle godine, a ukupni prihodi će biti utrostručeni, kažu iz pekinške kompanije.

Tržišna vrednost Pop Marta je oko 40 milijardi dolara, a efikasnost u poslovanju je unapređena zbog sve veće prepoznatljivosti njihovog brenda širom sveta i kontrole troškova, dodaju.

Kolekcionari su postali opsednuti njihovim Labubu lutkama, izmišljenim bićima nalik trolovima sa šiljatim zubima, koji brzo nestaju sa rafova prodavnica, a obožavatelji čekaju u dugim redovima kako bi ih nabavili.

Pop Mart je poznat i po prodaji „slepih kutija", pakovanja koja onemogućiju da vidite šta se u njima nalazi dok ih ne otvorite.

Takva strategija firme bila je i kritikovana zbog toga što navodno podstiče kompulsivnu kupovinu i ponašanje karakteristično za kockare.

Labubu lutke su se prvi put našle u prodaji 2019, što je pomoglo u proboju kompanije, koja sada ima više od 2.000 prodajnih mesta širom sveta.

Od 2020. akcije te firme se prodaju na berzi u Hongkongu, a prošle godine njihova vrednost porasla je za gotovo 600 odsto.

Prošle godine, od prodaje ovih igračaka van Kine Pop Mart je zaradio 40 odsto ukupnih prihoda.

Mnoge prodavnice širom sveta morale su da obustave prodaju Labubu lutaka zbog toga što ne uspevaju da podmire ogromnu tražnju.

Popularnost u Americi je porasla zbog toga što su javne ličnosti, poput Kim Kardašijan ili K-pop zvezde Lize i grupe Blekpink, pohvalno govorile o igrački.

Parnerstva koja je Pop Mart sklopio sa tržišnim gigantima poput Koka-Kole i stvaraocima manga serijala One Piece takođe je pomoglo da se za Labubu brend pročuje širom sveta.

U junu ove godine prodaja tih lutaka u Americi bila je za čak 5.000 odsto veća nego istog meseca 2024. godine, pokazuju podaci istraživačke firme M Sajens.

„Nikada nisam video ništa slično kod drugih proizvođača igračaka", kaže Vinci Ženg, stariji analitičar, za BBC.

Pop Mart ima veliki potencijal za dalji rast u Americi, gde ima oko 40 prodavnica, dok ih je u Kini oko 400, dodaje.

Zbog pomame kupaca stvoreno je i tržište preprodaje, gde lutke, koje u prodavnici koštaju oko 10 dolara, mogu da dostignu i cene od nekoliko stotina dolara.

Labubu, lutke labubu, Pop Mart proizvodi lutke labubu
EPA-EFE/Shutterstock
Zbog Labubu lutaka Pop Mart je postao ozbiljan igrač na svetskom tržištu

U junu ove godine, Labubu lutka u ljudskoj veličini prodata je na aukciji u Pekingu za 150.000 dolara.

Popularnost Labubu lutaka dovela je i do pojavljivanja falsifikata, koji se nazivaju Lafufu lutkama.

Kineske vlasti zaplenile su više od 46.000 lažnih Labubu ili 'Lafufu' lutaka u junu u nameri da suzbiju crno tržište kopija poularnih igračaka.

Pogledajte video: Reljino carstvo igračaka

BBC na srpskom je od sada i na Jutjubu, pratite nas OVDE.

Pratite nas na Fejsbuku, Tviteru, Instagramu i Vajberu. Ako imate predlog teme za nas, javite se na [email protected]